De markt voor tablets is in 2010 echt op gang gekomen. De komende jaren gaat het pas echt los, zo blijkt uit een nieuw rapport van eMarketer. Er wordt een groei van meer dan 400% in de periode tussen nu en 2012 voorspeld. In dat jaar zullen 81.3 miljoen tablets worden verkocht. Dit jaar zijn het zo’n 15,7 miljoen tablets wereldwijd. De iPad zal daarbij een belangrijke rol spelen. De iPad is nu goed voor 85% van de tabletverkopen in 2010. Over 24 maanden zal het marktaandeel van de iPad in het totaal wat afnemen, maar Apple zal nog steeds de belangrijke aanbieder zijn. In 2012 verkoopt Apple 56,1 miljoen iPads, dus 69% van het totaal.
Nu zijn de tablets nog vooral een Amerikaans verschijnsel: 62% van de tabletverkopen komen uit de VS. In 2012 zal dat gedaald zijn naar 50%. Dat de iPad zo’n dominante positie zal houden komt door de aantrekkingskracht van het iOS-ecosysteem met de vele apps en de interesse vanuit diverse bedrijfstakken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties