Het Australische PricewaterhouseCoopers ziet de toekomst van de iPad en zijn concurrentie rooskleurig. Volgens het analistenbureau heeft 1 op de 4 Australiërs over vier jaar een tablet in huis. Er wordt verwacht dat veel huishoudens tegen die tijd zelfs meerdere tablets in huis hebben liggen. Tenzij er veel verandert is de iPad tegen die tijd nog steeds een grote speler, iets waar concurrentie zich volgens de analisten druk om moet gaan maken.
Deze ontwikkeling heeft grote gevolgen voor de mediaconsumptie in Australië, zo beweert het bureau. 52 procent van de huidige tabletgebruikers betaalt voor films, 50 procent voor games, 48 procent voor tv-programma’s, 45 procent voor boeken en 38 procent voor nieuws. Dit wijst er volgens de analisten op dat consumenten op een tablet veel gewilliger zijn om te betalen voor content. Het succes van tablets zal dan ook bepaald worden door de media die erop aanwezig is.
De iPad is ook groot in Australië: voordat de iPad 2 werd aangekondigd waren er 750.000 iPads in het land verkocht. Concurrentie moet volledig gebruik maken van partnerships om een deel van de markt alsnog te veroveren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dus……?
@catvlek2: Dus zullen 3 van de 4 Australiers in 2015 geen tablet hebben.
. Nou ben ik ff blij dat ik dat nu weet! :O
Mooi, weer iemand blij gemaakt. 😉
@Michel: denk wel dat niet iedere australier op zichzelf woont en gierig is, ofwel; een tablet word gedeeld in een huishouden!?
Lekker interesant
K heb zelf ook een ipad zit er nu op
Dus maak je niet druk hardstikke fijn dng
@Tineke dus jij gebruikt de ipad als stoel