Op woensdag 7 maart onthulde Apple de nieuwe iPad. Twittergebruikers zullen dat geheid hebben gemerkt: volgens een nieuwe grafiek van Twitter, steeg het aantal tweets over ‘iPad’ significant rond de tijd van onthulling. Toen Tim Cook begon over de nieuwe iPad, steeg het aantal twitterberichten over het onderwerp van ongeveer 2.000 naar meer dan 4.000 per minuut.
In onderstaande grafiek is te zien hoe Twitter precies reageerde op de nieuwe iPad. Bij de grote veranderingen is te zien wat voor onthullingen van Apple daar precies verantwoordelijk voor waren. Het is opmerkelijk hoe de goedkopere iPad 2 ervoor zorgde dat de al wat gedaalde sensatie rond de onthulling weer begon te pieken.
De stijgende lijnen van Twitter zijn indrukwekkend, maar let op: de grafiek kijkt enkel naar tweets die het woord ‘iPad’ gebruikte. Het is niet duidelijk hoeveel drukker het precies op Twitter was toen de nieuwe iPad werd onthuld.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties