In Listary is een taak aanmaken zo simpel als enter drukken
Je huidige todo-app is te ingewikkeld. Listary, al niet bepaald de meest complexe takenlijst, kreeg een nieuwe versie op de iPhone en iPad die het nog simpeler doet. Je begint gewoon met typen en met elke enter die je indrukt, maak je een nieuwe taak. Gelukkig worden handige functies niet overgeslagen.
Uitlegschermen heb je niet nodig in Listary. De applicatie bestaat slechts uit een hoofdpagina met de verschillende takenlijsten onder elkaar, en de spierwitte takenlijst-pagina’s zelf. Daarop hoef je maar te drukken om een taak toe te voegen of een taak te wijzigen. Een veeg naar rechts op een taak vinkt hem af, een langere veeg verwijdert hem. Veeg je een taak naar links, dan kan je hem delen via sociale netwerken of e-mail, markeren als favoriet of hem doorsturen naar een van je andere takenlijsten. Net als in Clear, kan je items ingedrukt houden om ze naar boven of beneden te slepen. Bij de instellingen bepaal je of een nieuwe taak automatisch boven of onder je huidige lijst wordt geplaatst.
Bovenin beeld vind je de actieknop die Listary een kleine troef geeft ten opzichte van de standaard Herinnineringen-app die Apple op elke iPhone en iPad installeert. Daarmee kan je meerdere taken tegelijk selecteren, waarna je de bekende acties uitvoert voor je gehele selectie: afvinken, verwijderen, ‘favorieten’, verplaatsen/ kopiëren of delen. Bij het delen van taken hoef je niks interactiefs te verwachten trouwens. Je stuurt gewoon een tekstopsomming via e-mail, Twitter, iMessage of Facebook.
Tegen eenmalige betaling van 1,79 euro in de app, kan Listary items synchroniseren tussen de iPhone- en iPad-app via Dropbox. Je kan dan ook een teller op het app-icoon zetten en krijgt toegang tot Smart Lists. Daarmee krijg je twee extra schermen: een voor alle taken in de app en een voor alleen je favoriete todo’s. Binnenkort moeten daar een zoekfunctie en een alfabetische rangorder bij komen.
De toegevoegde waarde van Listary ten opzichte van simpele takenapps als Clear (intuïtieve veegbediening), Wunderlist (takenlijsten delen), Any.do (taken inspreken) en Apple’s eigen Herinneringen (Siri-ondersteuning) is klein. Het is een optelsommetje: het beheren van taken tussen lijsten, de betrouwbare synchronisatie via Dropbox en het simpelweg beginnen met typen voor nieuwe taken. Die factoren samen kunnen je doen overstappen naar dit gratis te gebruiken alternatief.
Pluspunten
- Heerlijk eenvoudig taken aanmaken
- Goede selecteeroptie
- Gratis te gebruiken
Minpunten
- Geen killer feature
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties