Google Analytics krijgt een nieuwe functie, die handig is voor appontwikkelaars en marketeers. Je kunt nu via Google Analytics zien of bepaalde iOS-apps worden geïnstalleerd. De appontwikkelaar kunnen op die manier zien of campagnes om consumenten over te halen een bepaalde app te installeren, werken. Volgens Google kun je zelfs zien welke campagnes de meest waardevolle klanten opleveren. De ene campagne levert bijvoorbeeld klanten op die de app maar korte tijd gebruiken, terwijl een andere campagne klanten oplevert die veel langer blijven hangen.
De nieuwe functie is beschikbaar voor bedrijven die adverteren via Google Adword en andere advertentienetwerken zoals Akri, AdMob, AppLovin, Millennial Media, MdotM, Taptica en Tapjoy. Ontwikkelaars moeten ook nog iets anders doen: ze moeten data via Apple’s Identifier for Advertising (IDFA) gaan gebruiken. Ook moeten ze het tracken van iOS-appinstallaties inschakelen via hun Google Analytics-dashboard en een nieuwe SDK installeren.
Op basis van de data kunnen marketeers beter beslissen op welke promotiekanalen ze zich in de toekomst het beste kunnen richten. Voor Android-apps was er al een soortgelijke dienst. Google heeft een gids gemaakt om gebruikers snel op weg te helpen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Google heeft meerdere apps en diensten die voor Apple-gebruikers interessant zijn. Bekende apps zijn Google Maps, de Google Assistent en Gmail. Bekijk in deze lijst wat Google zoal doet voor mensen met een iPhone, iPad of Mac.
- Alle Google-apps voor iPhone en iPad
- Alles over Google Maps
- Gmail instellen op iPhone en iPad
- Google Home: alles over de slimme speaker van Google
- Haal meer uit Google Foto's
- Haal meer uit Google Drive
- Haal meer uit Google Maps
- Google-account: controleer welke apparaten toegang hebben
- Alles over Google Home en Google Nest
- Google Assistent
- Alternatieven voor Google-diensten
Reacties: 8 reacties