Tommy Hilfiger zonnepanelenjas laadt je iPhone op

Tommy Hilfiger heeft een jas uitgebracht met ingebouwde zonnepanelen, waarmee je je iPhone of andere smartphone kunt opladen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Modemerk Tommy Hilfiger heeft een jas ontwikkeld, voorzien van zonnepanelen. Het idee is dat je daarmee je iPhone kunt opladen tijdens een wandeling buitenshuis. Maar echt mooi ziet het er niet uit.


tommy-hilfiger-jas-zonnepanelen

Het idee is wel eens vaker vertoond: zonnepanelen op rugzakken en jassen. Maar zo opvallend als op de nieuwe jassen van Hilfiger hebben we zelden gezien. Er zijn twee versies: een donkergroene jas voor mannen en een blauwe voor vrouwen. De jassen bevatten zeven tot tien zonnepanelen, die op de schouders zijn aangebracht zodat er zoveel mogelijk zonlicht op valt. Binnenin zit een 6000 mAh-batterij die je kunt opladen door gewoon op straat rond te lopen. Een doorsnee iPhone kun je daarmee tot vier keer opladen. Er is natuurlijk wel een probleem: als de zon fel genoeg schijnt en de omstandigheden eigenlijk ideaal zijn om de batterij op te laden, heb je geen zin om een dikke jas aan te trekken. Daar heeft Hilfiger wat op gevonden: je kunt de batterij ook via het stopcontact opladen, maar dan loop je nog wel met die rare panelen op je rug. Moet de jas in de wasmachine, dan kun je de kraag met zonnepanelen eraf knopen.

tommy-charging-3

Tommy Hilfiger over deze jas:

We were inspired by the fusion of traditional design techniques with technical mountaineering references. We also thought about what the adventurer of today would need and want and how our customers are interacting with technology in a more integrated way than ever before.

En dan is er nog de prijs. De jas kost meer dan vijfhonderd euro, waarvan de helft van de opbrengst aan een goed doel wordt geschonken: een organisatie die vakanties voor kansarme kinderen uit New York organiseert. Wil je de jas kopen, dan zul je wat moeite moeten doen, want de jas wordt alleen in een beperkte oplage uitgebracht in een select aantal Tommy Hilfiger-winkels in Europa, Noord-Europa en Azië en via de Amerikaanse online shop.

Informatie

Laatst bijgewerkt
7 december 2014 om 13:50
Onderwerp
Categorie
Accessoires

Reacties: 15 reacties

  1. Nee dankje… Zie weinig mensen hiermee lopen.

  2. Smaak is niet te koop

  3. Bah wat lelijk, doe mij maar een powerbank.

  4. Als je graag voor gek loopt is dit een fantastisch product. Hoewel het wel erg handig is

  5. Het is goed dat er over nagedacht en mee geexperimenteerd wordt. Hoe meer zonneenergie wordt gebruikt, des te efficienter en goedkoper zal het worden. Echt flexibele zonnecellen zullen meer oppervlaktes bruikbaar maken. Goed initiatief dit vind ik.

  6. Hier past een goede disclaimer: pas op, aan goede doelen schenken kost geld. Voor zo’n matig ogende jas $500 vragen is al over de top, om daar dan de helft van weg te geven maakt de koper een gekke Henkie. Ik kan zelf heel goed bepalen welk goed doel ik geld geef. Daar heb ik geen TOmmy Hilfiger voor nodig, dus hang die jas maar gewoon in de rekken voor $250, dan koop ik ‘m misschien wel.

  7. Tja, mooi is anders. Maar voor de liefhebbers is hij ook gewoon in de Nederlandse online shop te krijgen hoor

  8. Hilfiger krijgt zo genoeg reclame. Missie geslaagd!!

  9. @Walden: Zeg maar gewoon dat je geen geld wilt schenken aan een goed doel.

  10. $500 is voor een Tommy Hilfiger-jas nou echt niet uitzonderlijk en qua ontwerp past het wel bij ze. Het is nu eenmaal een duur merk waar je een enigszins aparte smaak voor nodig hebt. Maar het idee vind ik inderdaad ook niet zo slecht.

  11. Deze zijn nog lelijker dan die glimmende zwarte jasjes met die mega bondkragen waarvan alleen Gerard Joling en soortgenoten er een paar gekocht hebben verleden jaar.

    Maar misschien dat die doelgroep deze ook wel mooi vind.

    Smaken verschillen.

  12. @migos: Goed: ik wil niet dat verkopers goede sier maken met mijn geld, ook niet voor een goed doel. Tevreden?

  13. Komt steeds vaker voor dat een bedrijf een deel van de opbrengst van een product aan een goed doel schenkt.
    Als dat tot zo’n 5 a 10% van de aanschafwaarde is vind ik het best, maar 50% naar een doel wat ik zelf niet uit kan kiezen is voor mij al direct een no-go. Of het doel moet toevallig mijn favoriete goede doel zijn, kleine kans met de duizenden wereldwijde goede doelen.

    Gekukkig zien die jassen er echt niet uit, dus voor dit product kan het me ook niet schelen.

  14. Back to the future jas achtig haha. Goed bedacht TH!

  15. Pure onzin. Aardig idee, maar het werkt niet. Ik heb jaren geleden de ‘revolutionaire’ O’Neill rugzak gekocht voor een stevig bedrag, €259. Met speciaal zakje voor de iPod, knoppen om volume en om nummers voor- en achteruit te spoelen. En een zakje voor je (Nokia?) telefoon. Microfoon op de draagband, zodat je als er telefoon kwam – en de muziek automatisch op mute ging – al lopend kon telefoneren. Luisteren door je oortjes en praten in de microfoon.
    Ik was de eerste die ‘m had. De hele achterkant zat vol zonnepanelen die een speciale batterij moesten opladen. Alleen: het heeft helemaal nooit gewerkt…! Geen enkele keer werd de batterij voldoende geladen. Je kon hem alleen gebruiken als je van te voren de batterij oplaadde. Maar daarvoor was hij niet gemaakt. Grootste fail was dat de stekker van de iPod veranderde vlak na de backpack uitkwam. Deze jas gaat volgens mij ook niet werken. Een juicepack is handiger. OF beter: koop gewoon een iPhone 6(plus). Altijd voldoende batterij voor méér dan een dag!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.