Een paar dagen voor WWDC (en mogelijk Apple’s muziekdienst) losbarst brengt kersverse aanbieder Tidal een grote update uit, met een Mac-app waarmee je muzieknummers in hoge kwaliteit kunt beluisteren.
Naast een app voor iPhone en iPad en een webversie is er vanaf nu ook een desktop-app beschikbaar voor Tidal-gebruikers, die zich nog wel in de bètafase bevindt. Net zoals bij Spotify komt de app grotendeels overeen met de webversie. Muziek, afspeellijsten en video’s worden gepresenteerd op een stijlvolle manier, met grote afbeeldingen en veel zwart. Ook is het nu gemakkelijker om de muziek via een speaker af te spelen die AirPlay ondersteunt.
Concertkaartjes kopen
Tegelijk met de app presenteert Tidal een samenwerking met Ticketmaster, waardoor het mogelijk is om direct vanuit de muziekdienst tourdata van artiesten te bekijken en kaarten te bestellen. Volgens Tidal zijn hier ook exclusieve voordelen aan verbonden.
Lees ook: Tidal: muziekdienst voor audiofielen nu ook in Nederland.
Studentenkorting
In de loop van de maand treedt er een speciaal studentenabonnement in werking, waarmee studenten voor de helft van de prijs lid kunnen worden. Je zult hiervoor echter wel een e-mailadres moeten hebben dat op .edu eindigt om te bewijzen dat je nog studeert.
Daarnaast wordt ook de mobiele app van Tidal binnenkort voorzien van een nieuw jasje. Dit versimpelt de zoekfunctie en geeft de Offline Mode-knop een prominentere plaats. De optie om offline naar muziek te luisteren via de desktop-app moet in de nabije toekomst nog toegevoegd worden.
Een hoop veranderingen, maar of het genoeg is om populaire concurrenten van de troon te stoten zal nog moeten blijken. Zeker als Apple aanstaande maandag inderdaad met een eigen muziekdienst komt.
Lees ook: WWDC 2015: wat kunnen we verwachten?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Gelukkig,
Het lijkt alvast in geen enkel geval op Spotify, een van de grootste concurrenten maar gewoon een fresh, doe eens wat anders layout! Nee die gaan het wel redden.
Door hun ongelofelijk foute/domme presentatie kan ik niet meer op een objectieve manier naar deze streamingdienst kijken. Wanneer ik de berichtgeving lees lijken ze, als het gaat om de afdracht aan platenmaatschappijen, niet veel te verschillen van andere diensten. Spotify en Apple gaan de dienst uitmaken, de rest zal langzaam verdwijnen.
Ik denk niet dat de layout overwegend bepalend is voor het succes. M.i. gaat het meer om de verhouding tussen geluidskwaliteit, prijs en aanbod.
Neem Deezer. Dezelfde kwaliteit (nl. 14400 Kbps) en lagere prijs.
@Barend: 14400 Kbps??? Amai, dat is wel erg hoge kwaliteit.
Hopelijk wordt dit een dikke flop!
Artiesten met 10 tallen miljoenen die zeuren om inkomsten en dan maar een Tidal opzetten wat totaal geen meerwaarde heeft!
Het is niet goedkoper, aanbod is niet beduidend beter… Waarom zou je in hemelsnaam afstappen van Spotify en overgaan naar Tidal??
Die eikels zorgen straks nog voor versplintering terwijl er eindelijk zoiets als Spotify is!!
Straks moet je voor het ene album bij Tidal zijn en voor het andere bij Spotify?
Laat maar mooi weer verdwijnen dat hele Tidal! Niks mis met concurrentie, maar niet op deze manier.
@Nick: Ik mag hopen dat dit sarcastisch Is hé?
On topic. Benieuwd of ’t aanslaat. Tot nu toe lijkt het een aanfluiting. Koppeling met ticketmaster is niet echt een deal-maker.
Exclusieve deals met artiesten zijn een grote aantrekker, bv. Beyoncé met haar exclusively on Tidal prereleases, teasers etc. Tidal heeft dus een grote troef in handen