De iPhone-app van ABN Amro heeft voortaan dezelfde menu’s als Internet Bankieren op de website. Hiermee is het ontwerp van ABN Amro’s online diensten gelijkgetrokken. Verder brengt de app-update een aantal handige extra functies met zich mee, zoals een takenlijst waarmee je betalingen later kunt verzenden en periodieke overboekingen. Je ziet vanuit de app nu ook duidelijker de status van een betaling.
Met drie iconen maakt ABN Amro onderscheid tussen de verschillende statussen voor een betaling. Je ziet hierdoor of een bedrag al is bij- of afgeschreven, of hij in behandeling is en is afgekeurd, of dat hij gepland staat voor vooraf bepaalde momenten. De takenlijst van de website is nu ook beschikbaar in de app.
Het nieuwe ontwerp plaatst een knoppenbalk bovenin de app, waarmee je navigeert tussen meerdere opties. Daarnaast is het nu mogelijk om namen en foto’s toe te voegen aan rekeningen, waardoor betalingen persoonlijker moeten aanvoelen. Hierdoor toont de app niet meteen een lang IBAN-nummer, maar een profielafbeelding en bijvoorbeeld een voornaam. Je kunt ook een spaarrekening de naam geven van waar je voor spaart.
ABN Amro is met de app-update geoptimaliseerd voor de iPhone 6 en iPhone 6 Plus, waardoor je niet langer naar opgeblazen vensters kijkt op grotere iPhone-schermen. De app ondersteunt nog geen Touch ID, zoals wel het geval is in de iOS-app van ING.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Eindelijk iPhone 6 (Plus) support!
Werd idd eens tijd dat de app werd geoptimaliseerd voor iPhone 6 plus. Nog wel een keer Touch ID integratie dan, zou voor mij erg handig zijn.
Allemaal mooi en aardig, maar het eerste dat aangepast moet worden is TouchID ondersteuning, of in ieder geval een manier om het gebruik van de iDentifier te kunnen ontlopen. Gekkenwerk om bij te hoge bedragen of nieuwe rekeningnummers altijd nog dat onding nodig te hebben!
De iPad versie heeft ook een update gehad met een nieuw ontwerp.
Jammer dat de topnavigatie nu alleen te bereiken is door dubbel te tappen op de homeknop. Bij een iPhone 6(plus) vooral.
Les 1 in mobile UX/UI design
Ideal integratie zoals bij de ING app zou handig zijn.
belachelijk dat er geen touch id in zit…. ga toch eens met je tijd mee abn…… echt schande!
Dat is inderdaad een geniale functie. Erg handig als je wat online bestelt via de iPad: je kan gewoon met Ideal betalen vanuit de app.
De website van ABN ontloop ik zoveel mogelijk kan er nooit iets vinden echt belachelijk on overzichtelijk ben nu op vakantie laat die update wel zitten tot ik weer thuis ben
Ziet er strak uit en werkt een stuk prettiger!!
Super app
Mooie app maar ik mis Touch ID ondersteuning
Prima update.
Uitloggen in 1 klik. SEPA overboekingen zijn geen probleem meer heb ik gemerkt. Kan ik eindelijk weer vanuit de app geld naar een externe spaarrekening boeken.
Geniale verversings animatie. 😉
Sommige animaties maken de app wel iets langzamer heb ik het idee. Maar het geheel zit echt wel oké in elkaar!
Niemand die de “overboeking” knop enorm schreeuwend vindt? Gebruik dat zelden, moet dat nou constant om zoveel aandacht vragen? Open de app nu met minder plezier, want m’n ogen worden constant bijna gedwongen ernaar te kijken terwijl ik het niet nodig heb..
Verder wel erg blij met de iPhone 6 update!
@Tomas Harkema: Volledig gelijk heb je!
sinds de app vernieuwd is heb al wel 10 x de verkeerde pin code ingetoetst. De cijfer tegels zijn kleiner dan bij de vorige versie. Heel irritant.
Helaas mis ik sinds de update een zeer handige functie.
De app mist nu de optie om alle afschrijvingen van een bedrijf in één oogopslag te zien (via icon) zoals dit voorheen kon.
De zoekfunctie in de app heeft ook geen optie om diezelfde afschrijvingen te zoeken omdat er in sommige gevallen (bijv ABN Amro een spatie in naam zit en die (fout)melding wordt dan ook gegeven in de app. I
k hoop dat deze functionaliteit weer snel wordt toegevoegd en dat de zoekfunctie slimmer wordt.