Stel je hebt je iPhone verkocht en gebruikt nu een ander type smartphone. Tot nu toe kon je tegen het probleem aanlopen dat iMessage nog steeds berichten bij je probeert af te leveren. Het leidt al een paar jaar tot ergernis bij mensen die klagen dat sms-berichten niet meer aankomen, zodra ze zijn overgestapt naar een ander type smartphone. Het leidde in mei 2014 al tot een rechtszaak van Android-gebruikers, die eisten dat berichten eindelijk gewoon bezorgd worden. Apple beloofde daarna aan een oplossing te werken. Vandaag lijkt het eindelijk zover.
Er is een webpagina geopend, waarop je kunt afmelden voor iMessage en kunt aangeven dat iMessage-berichten niet langer omgeleid moeten worden. De online tool is vooral handig voor mensen die niet langer een iPhone gebruiken. Apple had al een supportpagina, waarop ze uitleggen hoe je moet handelen als je geen sms-berichten binnenkrijgt op smartphones van andere merken. Daarin staat ook hoe het probleem kan ontstaan: gebruikers melden zich niet af bij iMessage, zodra ze overstappen naar een ander type smartphone. Het gevolg is dat iOS-toestellen steeds blijven proberen om sms-berichten via iMessage af te leveren. Maar dat mislukt.
De webpagina is te bereiken via deze link en is voorlopig alleen in het Engels beschikbaar. Heb je geen iPhone meer, dan kun je Nederlandse of Belgische telefoonnummer invoeren om te zorgen dat je toestel niet langer bij iMessage staat geregistreerd. Je voert daarbij uiteraard het nummer in die je gebruikte op de iPhone. Je ontvangt vervolgens een code, die je invoert op de webpagina. Heb je nog steeds een iPhone in gebruik, dan vind je op de website instructies hoe je iMessage kunt uitschakelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties