Ruimtebesparende App Slicing-techniek nu echt actief
Na een kleine vertraging is App Slicing nu beschikbaar voor ontwikkelaars. Eigenlijk zou de ruimtebesparende techniek al meteen met de komst van iOS 9 beschikbaar zijn, maar Apple stelde het uit vanwege een bug. Bij het terugzetten van backups via iCloud, werd niet een juiste variant van de app teruggezet. Inmiddels zijn de problemen opgelost, meldt Apple vandaag in een bericht aan ontwikkelaars.
App Slicing is een van de technieken die onder de paraplu van
App Thinning vallen. Het moet ervoor zorgen dat apps die je downloadt kleiner zijn en daardoor minder ruimte innemen op je toestel. In plaats van een zo compleet mogelijke app met alle code, graphics en andere assets voor alle denkbare ondersteunde apparaten, krijg je een app die volledig op jouw toestel is toegesneden. Als gebruikers vanaf nu onder iOS 9.0.2 een app downloaden, zal App Slicing ervoor zorgen dat je een device-specifieke versie van de app krijgt geleverd. Andere technieken die Apple toepast om de downloadgrootte en bestandsgrootte te verkleinen, zijn On-Demand Resources en Bitcode.
Apple bracht vandaag ook nog twee andere nieuwsberichten voor ontwikkelaars uit. Het is vanaf nu makkelijker om WWDC-content te vinden. Je hoeft niet meer complete video’s te doorzoeken, maar kunt op trefwoord zoeken en daarna meteen achterhalen in welke video’s de term is gebruikt. Daarna kun je naar exact dat tijdstip springen. Een linkje naar dat specifieke moment kun je vervolgens weer delen met collega-ontwikkelaars. Verder is er geen sandbox meer voor ontwikkelen voor Game Center.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties