De App Store heeft sinds vannacht een ander uiterlijk: alles is rood. Apple steunt dit jaar Wereld Aids Dag fanatieker dan ooit. Tientallen apps zijn speciaal aangepast en hebben een rood icoontje gekregen. Aanstaande vrijdag 28 november zal Apple speciale Product (RED) cadeaukaarten uitdelen in de VS. Een percentage daarvan gaat naar AIDS-onderzoek. En op maandag 1 december doneert Apple een deel van elke verkoop in de winkels en online. Via apple.com/red is meer informatie te vinden.
Wil je meedoen, dan moet je in de App Store op zoek gaan naar Apps for (RED), de apps met roodgekleurde icoontjes. Al deze apps geven een deel van de omzet de komende dagen weg aan voor Aids-onderzoek. Ook Apple’s eigen Garageband-app is tijdelijk rood gekleurd en bevat een speciaal RED Loop Pack, dat tot 7 december beschikbaar is en 300 gitaar-, bas-, synthesizer- en drumloops bevat. Maar liefst 100% van de inkomsten gaan naar de (RED)-campagne.
Wereld Aids Dag valt op 1 december. Apps die meedoen even tussen 24 november en 7 december geld doneren zodra iemand de app koopt of een in-app aankoop doet. De apps die meedoen zijn onder andere: Angry Birds, Bubble Witch 2 Saga, CSR Racing, Clash of Clans, Clear, Cut the Rope 2, Despicable Me: Minion Rush, DJay 2, FarmVille 2, FIFA 15, Frozen Free Fall, GarageBand, Kim Kardashian: Hollywood, Heads Up!, The Human Body, Kitchen Stories Cookbook, Monument Valley, Paper by FiftyThree, Puzzle & Dragons, Rayman Fiesta Run, Star Walk 2, Sims FreePlay, Threes!,
Toca Boca. Twijfel je of een app meedoet? Dat is snel te achterhalen: het is te zien aan het icoontje en de appmakers zelf leggen in de beschrijving veelal uit wat de steun inhoudt. Soms krijg je extra’s, soms zijn er speciale in-app aankopen, zoals bij Garageband.
Apple doet al 8 jaar mee aan Wereld Aids Dag via de (RED)-campagne, maar nog nooit hebben ze het zo intensief gesteund via deelnemende apps. Voor het eerst gaat Apple op de twee drukste winkeldagen van het jaar (Black Friday en Cyber Monday) geld afstaan voor Aids-onderzoek. Apple is een van de grootste donateurs voor de (RED)-campagne. Vorig jaar pakte Apple het anders aan: toen ontwierpen Jony Ive en Marc Newson een collectie rode voorwerpen, die via Sotheby’s werden geveild. Het leverde 13 miljoen dollar op. Dit jaar kun je meer zelf doen, door apps te kopen en in-app aankopen te doen. Of gewoon te doneren, natuurlijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties