Apple’s (PRODUCT) RED campagne voor aidsonderzoek is een groot succes geworden. Apple haalde maar liefst 20 miljoen dollar op met de campagne, waardoor de totale bijdrage van Apple nu op 100 miljoen dollar staat. Dat blijkt uit een interne memo die Tim Cook naar het Apple-personeel heeft gestuurd.
Er liepen meerdere acties in de periode van vrijdag 28 november tot maandag 1 december. Apple werkte samen met 25 appontwikkelaars die hun apps speciaal voor de gelegenheid rood hadden gekleurd. Alle inkomsten werden gedoneerd. Ook was er tijdens het jaarlijkse shoppingevenement Black Friday een actie waarbij klanten een (RED) iTunes-cadeaukaart kregen. En op Cyber Monday ging een deel van Apple’s omzet naar het goede doel.
Door al deze acties liet Apple de gebruikelijke kerstkortingsacties van Black Friday schieten. Het geld zal worden gebruikt voor de strijd tegen aids in Afrika.
Cook schrijft in zijn memo dat nooit eerder zoveel geld is opgehaald:
I’m thrilled to announce that our total donation for this quarter will be more than $20 million — our biggest ever — bringing the total amount Apple has raised for (PRODUCT) RED to over $100 million. The money we’ve raised is saving lives and bringing hope to people in need. It’s a cause we can all be proud to support.
Afgelopen juni bleek dat Apple 75 miljoen dollar had bijgedragen aan de campagne (PRODUCT) RED en bleek daarmee het meest vrijgevige bedrijf. In de loop van de tijd zijn er rode iPods, hoesjes en andere accessoires verschenen, waarvan een deel van de omzet naar het Global Fund gaat.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties