Apple verrast iPhone 6-fotografen met luxe fotoboeken

Apple heeft een stapel mooie fotoboeken laten maken, als verrassing voor de fotografen die deelnamen aan de 'Shot on iPhone 6'-campagne.

Apple heeft de deelnemende fotografen aan de ‘Shot on iPhone 6’-campagne verrast met koffietafelboeken. Het spierwitte, luxe fotoboeken worden geleverd met witte handschoentjes, zodat je geen vlekken maakt.


Koffietafelboek 'Shot on iPhone 6'-campagne

Bekijk ook
Nederlandse vogelzwerm in eregalerij ‘Shot on iPhone 6’

Nederlandse vogelzwerm in eregalerij ‘Shot on iPhone 6’

Een Nederlandse video met een zwerm vogels is opgenomen in de campagne ‘Shot on iPhone 6’. De video is gemaakt door Nederlander Herbert S.

Bekijk ook
Apple’s Shot on iPhone 6-campagne wint prijs in Cannes

Apple’s Shot on iPhone 6-campagne wint prijs in Cannes

Apple viel in Cannes in de prijzen met de Shot on iPhone 6-reclamecampagne. De jury had er mooie woorden voor over.

Shot on iPhone 6: verrassing voor fotografen

Apple organiseerde een maandenlange campagne, waarbij iPhone 6-foto’s van gewone mensen op gigantische billboards werden afgedrukt. De billboards hingen overal ter wereld en de deelnemende fotografen waren ongetwijfeld apentrots dat hun foto door miljoenen mensen is bekeken. Als klein gebaar van dank heeft Apple een serie koffietafelboeken laten maken, die de deelnemende fotografen bij verrassing kregen toegestuurd.

Volgens de Ierse fotograaf Brendan Ó Sé, die de boeken ook kreeg toegestuurd, was het totaal onverwacht. Ó Sé zegt dat hij tijdens de campagne vrienden is geworden met de andere fotografen uit het boek. Overigens kregen de fotografen ook gewoon betaald voor het mogen gebruiken van de foto’s. Sommigen werden lokale beroemdheden, anderen zochten elkaar op via Facebook en Instagram en begonnen contact te onderhouden. Ze reisden naar elkaar toe en wisselden foto’s uit van de billboards op allerlei plekken ter wereld. De foto’s verschenen ook in tijdschriften en op kleinere reclameborden. Ze zijn gemaakt door professionals en amateurs.

Koffietafelboek 'Shot on iPhone 6'-campagne, met witte handschoenen

Voor sommige fotografen is de verrassing er nu wel een beetje af. Doordat mensen zoals Ó Sé foto’s publiceerden van de boeken, weten ze dat er binnenkort een presentje aan komt (of vragen ze zich vertwijfeld af waar het pakketje blijft). Het enthousiasme over de boeken is er uiteraard niet minder om. Ó Sé is van plan om de boeken als een erfstuk door te geven aan zijn kinderen.

Iconic, koffietafelboek over Apple

Ander koffietafelboek: Iconic

Of deze koffietafelboeken op termijn ook in de Apple Store te koop zullen zijn, weten we niet. Zoek je nog een goed koffietafelboek over Apple, dan kunnen we in ieder geval Iconic aanraden (‘we hebben ‘m zelf ook’), een boek dat eigenlijk interessanter is voor Apple-fans. In plaats van willekeurige kiekjes die met een iPhone 6 zijn gemaakt, vind je in Iconic prachtige foto’s van alle bekende Apple-producten.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.