‘Apple investeert alleen in tv-series om Apple Music te promoten’

Apple investeert in video's en tv-series, maar niet om zich te vestigen op de televisiemarkt. Anonieme bronnen stellen dat Apple de video's gebruikt om Apple Music te promoten.

Dr. Dre

Afgelopen vrijdag leek het er even op dat Apple zijn debuut zou gaan maken op de televisiemarkt met een eigen tv-show. In de duistere dramaserie Vital Signs speelt Dr. Dre de hoofdrol. De reden dat Apple zich inzet voor de serie lijkt nu toch een stuk minder ingrijpend te zijn dan eerst werd gedacht. Apple zou er simpelweg geld in pompen om Apple Music te promoten, zoals ze al eerder deed bij Taylor Swift en Drake.


Volgens bronnen van ReCode is Apple al sinds de aankondiging van Apple Music bezig met het ‘maken’ van videoproducties. Zo zou de wereldberoemde videoclip van Drake’s Hotline Bling gefinancierd zijn door Apple, waarna de clip eerst exclusief op Apple’s muziekdienst verscheen. Hetzelfde gold voor de concertvideo van Taylor Swift, die ook zijn exclusieve debuut op Apple Music maakte.

Bekijk ook
‘Dr. Dre speelt hoofdrol in Apple’s eerste tv-serie Vital Signs’

‘Dr. Dre speelt hoofdrol in Apple’s eerste tv-serie Vital Signs’

Dr. Dre krijgt een eigen tv-serie met werktitel Vital Signs, die exclusief voor Apple wordt geproduceerd.

‘Video’s moeten Apple Music versterken’

Het nieuws dat Apple meer gaat investeren in videoproducties zou volgens de bronnen dus een directe link hebben met Apple Music. Ook de tv-show van Dr. Dre zal daarom exclusief op de muziekdienst te bekijken zijn, net zoals dat het geval was met de concertvideo van Taylor Swift.

Een bron omschrijft Apple’s plaats in de televisiesector dan ook als ‘een middel om Apple Music te versterken’. Apple zou zich dus (nog?) niet willen vestigen als aanbieder op de televisiemarkt, maar gebruikt het medium slechts om de muziekdienst te promoten. Vrijdag werd bekend dat Apple Music op dit moment elf miljoen betalende gebruikers heeft.

Bekijk ook
Apple meldt 11 miljoen Apple Music-abonnees en 782 miljoen iCloud-gebruikers

Apple meldt 11 miljoen Apple Music-abonnees en 782 miljoen iCloud-gebruikers

Apple heeft in een interview aangegeven dat er 11 miljoen Apple Music-abonnees en 782 miljoen iCloud-gebruikers zijn.

Met de marketingscampagne zal Apple Kanye West in ieder geval niet overhalen, als we zijn tweets van vannacht bekijken. Daar liet hij weten dat zijn nieuwe album The Life of Pablo ‘never never never’ op Apple Music zal verschijnen.

Apple Music

Apple Music is de betaalde muziekdienst van Apple. Vind het antwoord op veelgestelde vragen in onze Apple Music FAQ of neem meteen een abonnement! Apple Music biedt een catalogus van tientallen miljoenen nummers die je onbeperkt kan afspelen voor een vast bedrag per maand. Veel muziek is ook in lossless kwaliteit beschikbaar, evenals in ruimtelijke audio dankzij Dolby Atmos. Een speciale variant is Apple Music Classical, dat speciaal gericht is op klassieke muziek. Een abonnement op Apple Music is rechtstreeks af te sluiten bij Apple en is ook onderdeel van Apple One.

Apple Music

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.