iculture-biz
iCulture Biz Ook zakelijk scherp

‘Apple verbetert iPad voor zakelijke wereld met 40 bedrijven’

De iPad wordt steeds belangrijker in de zakenwereld. Er wordt daarom met maar liefst veertig bedrijven samengewerkt om de iPad op zakelijk gebied te verbeteren.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

iPad Pro Martin HajekApple werkt volgens The Wall Street Journal samen met meer dan veertig techbedrijven om de iPad nuttiger op kantoor te maken. Zo brengt Apple app-makers bijvoorbeeld in contact met bedrijven, zodat ze samen kunnen afstemmen hoe apps beter op de werkvloer gebruikt kunnen worden. Apple zou onder andere samenwerken met kassabedrijf Revel Systems, softwaremaker ServiceMax en Xero, maker van accountancy software.


De samenwerking tussen Apple en de bedrijven staat intern bekend als het Mobility Partner Program (MPP), maar Apple wil liever niet dat deze naam publiekelijk wordt gecommuniceerd. Apple biedt app-makers binnen het MPP-programma uitgebreid advies over hoe ze zakelijke gebruikers beter kunnen helpen.

Apple lijkt er alles aan te doen om de iPad een zakelijk product te maken. Eerder kondigde Apple al een samenwerking aan met IBM, waarna er meerdere zakelijke iOS-apps verschenen in de App Store. Daarnaast zijn er steeds meer geruchten over de iPad Pro, die zich volgens bronnen richt op zakelijke gebruikers. Zo zou de iPad Pro ondersteuning kunnen krijgen voor een muis en toetsenbord, zodat je er op conventionele wijze op kunt werken.

De zakelijke aanpak kan wel eens de iPad gaan redden. De verkoop van de iPad is in de afgelopen periode afgevlakt, maar volgens onderzoek blijft de tablet mateloos populair binnen het bedrijfsleven.

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.