Apple reclameserie ‘It’s not an iPhone‘ gaat onverminderd door: zo is er vannacht een nieuwe reclamevideo verschenen. In de advertentie legt Apple wederom uit wat de iPhone zo uniek maakt – ditmaal door de aandacht te leggen op Apple Pay.
De nieuwe reclame laat zien waar je met de iPhone en Apple Pay precies kunt betalen. Daarbij komen een aantal grote merken voorbij, waaronder McDonalds, Subway en Staples.
De video is overigens niet heel erg op Nederlanders en Belgen gericht: Apple Pay is hier op het moment immers nog niet beschikbaar. Apple Pay kan alleen nog maar worden gebruikt in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Wanneer we de dienst in Nederland mogen verwachten is nog niet duidelijk. ING verklapte begin dit jaar per ongeluk te werken aan ondersteuning voor Apple Pay.
https://youtu.be/58gAy85dwf0
Apple’s ‘It’s not an iPhone’-campagne begon in juli dit jaar. Door de nadruk te leggen op wat een iPhone precies onderscheidt, probeert Apple de meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld een Android-telefoon te tonen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple Pay
Apple Pay is Apple's eigen betaaldienst, die sinds juni 2019 en november 2018 beschikbaar is in respectievelijk Nederland en België. Met Apple Pay kun je betalen met je iPhone, Apple Watch, iPad en Mac in zowel winkels als apps en webshops. In Nederland is Apple Pay beschikbaar bij nagenoeg alle banken. Lees onze Apple Pay FAQ voor antwoorden op veelgestelde vragen, bekijk hoe je Apple Pay moet instellen en hoe je Apple Pay kunt gebruiken. Apple heeft ook nog andere gelieerde diensten, zoals Apple Pay Later en Apple Cash. Lees hier alles wat je wil weten over Apple Pay!

- Alles over Apple Pay
- Apple Pay FAQ: antwoorden op veelgestelde vragen
- Apple Pay vergelijken
- Apple Pay instellen: zo doe je dat
- Apple Pay gebruiken: zo betaal je ermee
- Apple Pay op Apple Watch
- Problemen met Apple Pay
- Apple Pay in het ov
- Express-ov met Apple Pay
- Apple Pay en privacy
- Apple Pay-transacties bekijken
- Meerdere Apple Pay kaarten van dezelfde bank herkennen
- Apple Pay blokkeren
- Welke winkels accepteren Apple Pay?
- De beste Apple Pay tips
Ben ik de enige die het echte een zwakke slogan vind: “if it’s not an iphone, it’s not an iphone”…
ApplePay is een prima idee, maar stokt in de uitvoering.
In de zakelijke wereld heb je succes als je komt met duidelijke plannen en deadlines, over de uitrol, kosten, terugverdientijd, competitive advantage, en bijvoorbeeld een kit voor bedrijfsleven / MKB.
Welnu, het is er niet of is onzichtbaar (door de Apple manier van communiceren)
Inmiddels hebben we al contactloos betalen per pinpas, waarvoor helemaal geen ApplePay terminals nodig is bij elke kassa. De vraag rijst dan, wat die nog toevoegen.
Als je life-line services brengt, moet je batterij het trouwens aan het eind van de dag ook nog doen. Daar een keer mee beginnen, misschien.
Vindt het juist een hele sterke.
Je kunt wel iets maken wat erop lijkt, maar je krijgt nooit de zelfde ervaring.
Ik vind hem juist ook heel sterk.
Lijkt wel een beetje op 538, die had een paar jaar geleden de slogan:
“Dit is de muziek van 538! En als je het ergens anders hoort is het nog steeds de muziek van 538”
Lekker arrogant 😉
Is ook een beetje een knipoog naar de “reclames” van Samsung waar de iphone te kakken wordt gezet.
@Mark: Ik vind hem echt irritant worden.