Apple is in gesprek met beroemde YouTubers, om mogelijk samen te werken aan een nieuwe advertentiecampgne. Dat schrijft MacRumors. Apple zou hierover onderhandelen met onder andere Louis Cole en Wong Fu Productions – YouTube-kanalen met respectievelijk 1,5 miljoen en 2,5 miljoen abonnees.
Apple sprak met de YouTubers tijdens VidCon, een jaarlijkse conferentie voor YouTube-videomakers. Begin augustus zei Louis Cole in een video dat hij had gesproken met Apple:
Dat was een opwindende, maar erg lange vergadering. We hebben uiteindelijk wat te eten en drankjes gehaald in een bar, waar bleek dat ik dingen ga doen met Apple. Ze werken niet met veel mensen, maar wij gaan wel samenwerken. Ik kan niet meer zeggen dan dat.
Volgens Ad Week was Cole niet de enige YouTuber die met Apple heeft gesproken: ook Wong Fu zou over een mogelijk partnership hebben gesproken. Daarmee heeft Apple twee heel erg verschillende YouTubers aan de haak geslagen. Cole staat bekend om zijn reisvideo’s, terwijl Wong Fu een comedy-kanaal is.
Apple lijkt het over een heel andere boeg te gooien wat betreft reclame. Advertentievideo’s zaten tot nu toe vooral vrij ouderwets in elkaar: Apple brengt meestal simpele promo’s uit, waarin een product in de schijnwerpers wordt gezet. Dat kan met de YouTubers wel eens veranderen. Apple werkte overigens wel eens eerder met bekende figuren voor video’s. Jimmy Fallon en Justin Timberlake hadden allebei een rol in de iPhone 6-reclamespots.
We zien Apple bovendien steeds vaker experimenteren. Apple’s gebruikelijke keynote wordt voortaan bijvoorbeeld vergezeld van een fotoverslag, waarvan je alle afbeeldingen kunt delen op sociale media. Vorig jaar adverteerde Apple nog de iPhone 5c op Tumblr.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties