Apple’s Shot on iPhone 6-campagne wint prijs in Cannes

Apple viel in Cannes in de prijzen met de Shot on iPhone 6-reclamecampagne. De jury had er mooie woorden voor over.

Apple gaat er met de ‘Shot on iPhone 6’-reclamecampagne vandoor met de prestigieuze Outdoor Lions Award in Cannes. Deze prijs is bedoeld voor creatieve reclames in de buitenlucht, zoals posters en billboards.


De World Gallery-campagne staat beter bekend onder de naam ‘Shot On iPhone 6’, waarmee Apple prachtige foto’s en video’s presenteert, die met de iPhone 6-camera gemaakt zijn door gebruikers van over de hele wereld.

Prominent geplaatste foto’s

Deze foto’s worden prominent afgebeeld op de website van Apple en verschenen op grote billboards in 75 steden, verdeeld over 25 landen. Het concept was voor de jury bijzonder genoeg om er een Cannes Lions Outdoor Award aan uit te delen. Juan Carlos Ortiz, president van de jury, omschreef de reclamecampagne als volgt op FastCompany:

Het is niet alleen een geweldig idee, het is een game changer. Het opent nieuwe manieren en beïnvloedt het gedrag.

Onlangs zette Apple ook video’s die gemaakt zijn de iPhone 6 in het zonnetje. Deze werden op een vergelijkbare manier op de website gepresenteerd. Ook een Nederlander maakt hier onderdeel van uit met zijn video van een vogelzwerm. Heb jij destijds de Shot on iPhone 6-campagne gemist? Bekijk hem dan vooral even via de links hieronder.

Lees ook: Zo veelzijdig is de iPhone 6-videocamera volgens Apple.

Lees ook: De enige camera die je nodig hebt: een iPhone 6.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.