Apple breidt Think Different-handelsmerk uit naar Apple Watch, Apple Pencil en meer
‘Think Different’. Fanatieke Apple-fans zien bij het horen van deze twee woorden direct de reclamecampagne voor zich die Apple in 1997 uitzond. Sinds 2002 heeft Apple de slogan niet meer gebruikt, maar dat betekent niet dat Apple het is vergeten. Sterker nog, het zou zomaar kunnen dat ‘Think Different’ binnenkort terugkeert.
Patently Apple ontdekte vandaag namelijk dat Apple het handelsmerk voor de Think Different-slogan niet alleen verlengd heeft, maar ook heeft aangevuld met nieuwe producten die Apple de afgelopen jaren aangekondigd heeft. In 2009 werd het handelsmerk voor het laatst aangepast om ook de iPod mee te nemen.
Think Different-handelsmerk ook voor nieuwe producten
Nu is het handelsmerk aangevuld met informatie over de Apple Watch, Apple Pay, de Apple Pencil, iPad, games, business management, abonnementsdiensten, telecommunicatie, broadcasting, muziek, televisie, educatieve diensten en Siri.
De vraag is nu natuurlijk of Apple van plan is om de slogan in de toekomst weer te gebruiken, of dat Apple met het verlengen van het handelsmerk er simpelweg voor zorgt dat niemand anders met de slagzin aan de haal kan gaan.
Met Think Different sloeg Apple in 1997 een andere weg in. De reclamespot liet allerlei wereldberoemde mensen zien, die anders durfden te denken en daarmee de wereld hebben veranderd. Onder meer Bob Dylan, Albert Einstein, John Lennon en Thomas Edison kwamen voorbij. De legendarische reclame kun je hieronder bekijken. Ook heeft Apple verschillende easter eggs in de Mac en iPhone verstopt die naar deze slogan verwijzen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties