Met de campagne ‘Shot On iPhone 6’ heeft Apple prijzen gewonnen. Met de iPhone 6s gaan ze opnieuw een campagne voeren, om te laten zien hoe goed de camera van dit toestel is. En ook deze keer hebben ze foto’s van professionele en niet-professionele fotografen opgenomen. De collectie bestaat uit 53 foto’s van 41 fotografen. Ze zullen op levensgrote billboards te zien zijn in 85 steden, in 26 landen wereldwijd. Grote kans dus dat jij binnenkort ook zo’n billboard ziet hangen.
De Malediven, door Chris Hamill.
De nieuwe World Gallery is bedoeld om reclame te maken voor de camerakwaliteiten van de iPhone 6s en iPhone 6s Plus. Het thema van dit jaar lijkt mensen te zijn: op de foto’s is altijd wel een menselijke figuur te zien. Niet alle foto’s zijn even mooi of even kunstig gemaakt, maar ze laten wel goed zien wat de mogelijkheden van de camera zijn. De fotografen zijn afkomstig uit allerlei landen, vandaar de naam ‘World Gallery’.
Bij de vorige campagne verraste Apple de fotografen met een prachtig fotoboek, die op termijn ook in de Apple Store verkrijgbaar zouden zijn. Of dat dit jaar weer gebeurt is nog even afwachten. Hieronder zie je nog twee foto’s uit de campagne. De overige 49 krijg je ongetwijfeld in de loop van de tijd te zien.
Apple had al langer eigen webpagina met foto’s die met de iPhone 6s zijn gemaakt, maar die zijn door eigen of ingehuurde Apple-medewerkers gemaakt, niet door willekeurige fotografen wereldwijd.
Bangalore, Karnataka, India, geschoten door Ashish Parmar
De provincie Chaiyaphum, Thailand, geschoten door Jirasak Panpianqin
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties