Apple zoekt Nederlandse manager voor gezondheidsmarkt

Apple is op zoek naar een manager voor de Nederlandse gezondheidsmarkt, die het gebruik van bijvoorbeeld Apple's Health-app zal promoten.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

apple-gezondheidsapp-gewichtsgrafiekApple is op zoek naar een ‘Business Development Manager’ op het gebied van gezondheid, voor de Nederlandse markt. Dit blijkt uit een vacature gespot door Emerce. Deze gezondheidsmanager moet ervoor zorgen dat bijvoorbeeld apps een belangrijke rol gaan spelen in de medische industrie van Nederland.


Het is inmiddels geen geheim dat Apple zich op de gezondheidsmarkt gaat richten. De nieuwe Gezondheid-app in iOS 8 is immers een verzamelplek voor al je medische informatie. De Nederlandse gezondheidsmanager moet ervoor zorgen dat bijvoorbeeld medische instituten de nieuwe mogelijkheden ook gaan gebruiken. Doet de toekomstige Apple-medewerker zijn werk goed, dan zal je in steeds meer ziekenhuizen de iPhone als medisch hulpmiddel zien.

De vacature toont aan hoe serieus Apple de gezondheidsfuncties van iOS 8 ook in Nederland neemt. Apple gelooft er zo te zien in dat de gezondheidsplannen goed genoeg zijn om voor medische zorg te worden gebruikt. Het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen werkte al langer samen met Apple aan de introductie van Health/Gezondheid en Healthkit in Nederland.

Dit is niet de eerste Nederlander die aan Apple’s Health-app zou meewerken: eerder haalde Apple een slaapexpert van Philips in huis. Deze expert richt zich echter waarschijnlijk op de ontwikkeling van de Health-app. De gezochte gezondheidsmanager moet juist zorgen dat deze app en andere mogelijke, medische Apple-diensten worden gebruikt door ziekenhuizen, artsen en andere instanties.

Reacties: 3 reacties

  1. Interessant, maar jammer om te zien dat Apple marketing en sales door elkaar haalt. Je moet een Busines Plan opstellen en dat gaan uitvoeren.
    Uiteindelijk is dan de doelstelling :
    “Most importantly you then need to deliver against this plan and consistently meet or exceed your sales goals.

”

    Nou, met de huidige verkoopkanalen van Apple (iTunes en Apple stores) valt helemaal niet te defeniëren welke sales aan jou toekomt en met het bouwen van strategische (industriële) partnerships voor Apple heb ik hele nare ervaringen, omdat Apple NL een verkooporganisatie is en meer ook niet..

  2. @Jarko: Denk je nou echt dat Apple alleen die 2 verkoopkanalen heeft? Er zit, net als de educatie markt, een gigantisch netwerk van gecertificeerde resellers en distributeurs achter.

    De zorg markt is na de educatie markt de grootste groei markt voor Apple en deze functie zal binnen no time zorgen voor groot marktaandeel voor Apple.

  3. @William: I.d.d. zitten zowel aMac als andere distributeurs achter dezelfde corporate klanten aan (bij gebrek aan account mgrs. of andere coordinatie) en Apple zelf kennelijk ook.
    Dus ga jij mij eens vertellen wie welke verkoop bonus verdient als je er ergens iets verkocht wordt
    Nog afgezien van BYOD.