150 miljoen foto’s op Instagram

De bekende fotofilter-app Instagram is verantwoordelijk voor het schieten van 150 miljoen foto’s in een periode van negen maanden. Wanneer je een foto met de app maakt kun je er een aantal filters overheen plakken, om hem te laten lijken op een analoog plaatje. Zeven miljoen gebruikers maken gebruik van de service – dat terwijl […]
Bastiaan Vroegop -

InstagramDe bekende fotofilter-app Instagram is verantwoordelijk voor het schieten van 150 miljoen foto’s in een periode van negen maanden. Wanneer je een foto met de app maakt kun je er een aantal filters overheen plakken, om hem te laten lijken op een analoog plaatje. Zeven miljoen gebruikers maken gebruik van de service – dat terwijl er nog maar vier man achter de schermen aan werken.


Vandaag de dag worden er 1,3 miljoen foto’s per dag geüpload, oftewel 15 per seconde. Het succes in de App Store is volgens ontwikkelaar Kevin Systrom bewijst dat Instagram het beter doet dan andere apps:

We zijn een van de snelst groeiende mobiele sociale netwerken – we staan al meer dan een maand in de top 25 gratis apps in de App Store. Waar mobiele apps komen en gaan, blijft Instagram een constant groeien in gebruikers en gebruik.

Instagram is op het moment alleen nog maar voor de iPhone beschikbaar. Een Android-app staat al lange tijd in de planning, maar een officiële aankondiging volgt nog. Dat maakt het succes van de app alleen nog maar indrukwekkender.

Downloaden: Instagram (gratis)

Reacties: 6 reacties

  1. Vraag me alleen sterk af wat het verdien model van Instagram is?! De app is gratis en er is nergens reclame te ontdekken!

  2. Ik heb hem ook maar ik zie het nut er niet zo van in. Een keertje wat filtershots is leuk maar ik wil toch niet alle foto’s in die stijl schieten. Is de meerwaarde niet gewoon de cloudservice?

  3. Origineel geplaatst door R Sebastian
    Vraag me alleen sterk af wat het verdien model van Instagram is?! De app is gratis en er is nergens reclame te ontdekken!

    Ben ik ook benieuwd naar, wie het weet mag het zeggen.

    Misschien dat ze opgekocht of overgenomen willen worden.

  4. petje af voor deze jongens. er is geen verdien model en dat willen ze voorlopig zo houden. dit was een tijd terug te lezen op hun blog.

  5. Voor al die zakelijke super brains hierboven; Doelgroep en gebruikers info is zeer waardevol en kan je voor veel geld verkopen en blijven verkopen. Ze hebben waarschijnlijk veel investeerder achter de app zitten waardoor ze ook betaald krijgen. Het hebben van een enorme groep mensen is meer waard dan wat ook.

  6. @Lisa het hebben van investeerders is geen verdienmodel. Zeker niet voor deze investeerders.
    Data van/over gebruikers is nuttig en geld waard. Maar wat Instagram precies van mij?