Aanbieding-app krijgt laatste update, Liscount aangekondigd
De iPhone-app Aanbieding is zojuist voorzien van de laatste update die de app zal krijgen. Dat maakt ontwikkelaar Syndicate Plus bekend, waarbij ze overigens benadrukt dat de app verre van ophoudt te bestaan. Je kan ook in de toekomst nog steeds zien waar boodschappen het goedkoopst zijn door de prijzen tussen winkels te vergelijken. Met ingang van versie 4.7 is de app op drie punten aangepakt. Eveneens onthult de ontwikkelaar cijfers over het gebruik van de app en kondigt ze een volgende boodschappenvergelijker aan. Met Liscount wil Syndicate Plus internationaal succes boeken.
Het eerste punt waarop Aanbieding 4.7 is verbeterd, is zo klaar als een klontje en komt schromelijk laat: de applicatie is nu eindelijk aangepast op het beeldscherm van de iPhone 5 en laatste generatie iPod touch. Daarnaast kan je nu zoeken per supermarkt in de app. Je kiest eerst een supermarkt en daarin zoek je naar aanbiedingen. Als derde verbetering kan je nu ook eigen boodschappen toevoegen aan het boodschappenlijstje, door eenvoudigweg de plus te drukken bovenin de lijst. De functie is onttrokken van de aanbiedingen in de database en kan je los bedienen.
Volgens Syndicate Plus worden op de iPhone, Android en Windows Phone samen zo’n 35.000 aanbiedingen per maand toegevoegd aan boodschappenlijstjes in de app. De applicatie is op de drie platformen gezamenlijk 450.000 keer gedownload. Bekeken aanbiedingen van groente komen het meest op een lijst terecht (30-50 procent), met kip als tweede (20-30 procent) en vlees als derde (10-30 procent). Het zwaartepunt van de week qua gebruik is de maandagmiddag, rond 17.00 uur. De absolute gebruikerspiek lag op de maandag voor kerst, 17 december 2012. De applicatie wordt het meest gebruikt in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De best bekeken supermarkten in 2012 waren respectievelijk de Albert Heijn, Lidl, C1000, Dirk en Aldi.
Downloaden: Aanbieding (gratis, iPhone, iOS 5.0+)
Liscount: internationaal boodschappen doen
De volgende applicatie die Syndicate Plus op de markt wil brengen is Liscount, en die is wat ambitieuzer dan Aanbieding omdat hij ook buiten Nederland moet werken. In de applicatie kan je dadelijk eerst een boodschappenlijst maken en pas als je die klaar hebt, zie je waar je de lijst het goedkoopst vandaan haalt. Daarnaast moet Liscount de mogelijkheid geven producten rechtstreeks vanuit de applicatie te kopen en kunnen supermarkten zich aanmelden om gepersonaliseerde aanbiedingen te brengen voor favoriete merken van gebruikers – al laat het zich nog een beetje gissen hoe de laatste functie in de praktijk zal uitwerken. Ontwikkelaar Pieter van Herpen:
Het idee achter Liscount is gebaseerd op veel van de dingen die wij de afgelopen 3 jaar hebben geleerd van Aanbieding. Veel van de inzichten die we hebben verzameld over onze gebruikers en de manier waarop mensen een ‘boodschappen-app’ gebruiken zullen we toepassen binnen Liscount.
Liscount is een deelnemer van het Rockstart Accelerator-programma. Dat is een programma van tien startups – waarvan vijf uit Nederland – die op basis van een idee worden uitgenodigd om zes maanden mee te doen met het project. In ruil voor 8 procent van de aandelen van de applicatie, krijgen ontwikkelaars zes maanden begeleiding, kantoorruimte en 15.000 euro budget. Het programma start vandaag.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties