Reacties voor: ABN Amro iPhone-app kan nu rekening delen

ABN Amro Mobiel Bankieren voor iOS heeft nu de mogelijkheid om kosten te splitsen. Je voert de uitgave in en wijst de medebetalers aan.
Lees het complete artikel → ABN Amro iPhone-app kan nu rekening delen
Bart Breij -

Reacties: 23 reacties

  1. Valt mee met die bankmail, ik heb sinds 3 jaar maar 7 mails van hun gekregen.

  2. Het had nog mooier geweest als in die mail een knop/link was verwerkt waarmee je gelijk de app in gaat om vervolgens de betaling vanuit het verzoek te kunnen voltooien. Nu moet je alsnog alles handmatig intoetsen en vooral het betalingskenmerk is daarbij onhandig. Een leuke toevoeging, maar door bovenstaande reden zal ik het niet vaak gaan gebruiken.

  3. Alleen jammer dat je nog steeds niet de nieuwe IBAN acceptgiro’s kunt scannen ..

  4. Ik zou liever hebben dat de app mij zelf een herinnering stuurt na een week ‘x en y hebben nog niet betaald, wil je ze een mailtje sturen?’.

    Wel een handige feature!

  5. Zo’n mail zou ik dus nooit openen en direct in mijn prullenmand gooien. Jammer voor de persoon die dan nog geld van me krijgt 🙂

  6. Zou handiger zijn als het mailtje vanaf je eigen email account wordt verzonden i.p.v. vanaf ABN. Het idee is verder zeker niet verkeerd.

  7. Je verstuurt je mail via je eigen mail client op je telefoon. Alleen de inhoud van de mail wordt alvast gevuld door de ABN app. Leuke feature!

  8. Als ik ergens kosten deel dan maak ik het gelijk over met mijn bank-app (of de anderen naar mij). Met de ING app gaat dat prima, niet met de ABN/AMRO app, want daar moet je recent naar diegene hebben betaald en dat is natuurlijk meestal niet zo. De trade-off veiligheid/bruikbaarheid doorgeslagen naar veilig, dus vrijwel niemand gebruikt de ABNAMRO app voor betalingen, alleen om te kijken.

    En dan maken ze er deze maffe feature bij, handig jongens!

    De bank anno gisteren!

  9. @Jeroen: Dat vrijwel niemand de ABN-AMRO app gebruikt, lijkt me nergens op gestoeld. Het feit, dat er een eerdere betaling moet hebben plaatsgevonden, omdat je anders geen geld kunt overmaken naar degene die de rekening in zijn geheel heeft voorgeschoten, kan idd in voorkomende gevallen hinderlijk uitpakken. Er blijft altijd een dunne rode lijn tussen veiligheid en gemak.

  10. Op zich leuk. Alleen zullen zich nu niet meer Fishing incidenten gaan voordoen?

  11. Je gebruikt inderdaad je eigen e-mail, dus intro van de tekst slaat nergens op! De afzender is vertrouwd… en niet van de bank! Misschien deze kritiek even aanpassen.

    Ik denk dat de betaal-APP van ABN de beste is die er is (in zijn soort). Het zou inderdaad (eerder bericht) mooi zijn als een betaling direct vanuit de mail gedaan kan worden (iDeal een idee?). En een herinnering na een ingesteld aantal dagen als er nog openstaande posten zijn.

    Ben helemaal blij als ABN als bank.

  12. @Peter de Wit: Natuurlijk is dat wel ergens op gestoeld, namelijk precies op de reden die je zelf daarna opschrijft!
    Ik heb het even voor je nagekeken, in de afgelopen 2 jaar heb ik 2 keer met de app geld overgemaakt met de ABN/AMRO app, en dat was 2 keer naar mijn ING rekening. 1 keer zelfs om het daarna naar een andere rekening over te kunnen maken met de ING app 🙂

    Met de ING app maak ik gemiddeld eens per week geld over. Ik denk dat dit voor veel meer mensen het geval is. Hetzelfde voor iDeal betalingen trouwens, dat is ook veel te onhandig met de ABN/AMRO, moet je eerst je pas en je edentifier zoeken/pakken terwijl je met de ING al lang afgerekend hebt.

    De ABN/AMRO is wat dat betreft veiliger, zo veilig dat je het niet gebruikt. Weet je wat ook veilig is? Een PC die uit staat 😉

  13. @Jeroen: Echt onduidelijk! Ik gebruik de APP ongeveer 100 keer per week en wil niet anders. Wat jij handig vind is niet voor iedereen handig. Ik koop altijd bij dezelfde webshops, dan hoef ik ook alleen maar mijn eigen (gekozen) code in te voeren. Veiligheid voor alles, toch? En de computer heb je helemaal niet nodig, ik denk dat jij iets te onhandig bent!

  14. Trouwens beetje off-topic, maar de ABN/AMRO heeft ook wel een handige feature: het scannen van een acceptgiro. Nadeel is dan weer dat je dan vaak in de laatste stap toch weer je pas en edentifier nodig hebt :-S.

    En niet per se handig, maar ziet er wel leuk uit: logo’s of foto’s toevoegen aan rekeningnummers.

    Tip voor de developers: ook handig zou zijn een ‘delen’ optie, waarbij je 1 transactie kan mailen of opslaan in het fotoalbum. Dat is handig bij declaraties of om iemand te laten zien dat je betaald hebt. Met een screenshot is dat lastiger omdat je saldo er dan ook op staat.

  15. @Jeroen: Praat voor je zelf.Ik gebruik deze app zakelijk en privé dagelijks om betalingen over te maken. Juist omdat hij veilig is. Op straat kan niemand mij onder bedreiging geld laten overmaken want dat staat de app gewoon niet toe. Je gaat toch niet met de kas van je zaak op straat lopen?!

  16. Het wordt toch echt tijd voor een postvakje binnen je internetbankieren omgeving. Met een soort van bank adres of gewoon op rekening nr natuurlijk.
    Dan kan je het netjes daarheen sturen, krijg ik een notificatie van mijn ING/ABN/etc app en hoef ik em alleen goed te keuren in mijn app, niks geen email. Stuur alle rekeningen daar maar heen ik heb niks met post, log in even in en zeg ik OK of sodemieter op. Dat was er toch al voor ING zakelijk, waar blijft dat dan?

  17. @BoekMarc: Slap argument, je loopt toch ook met je pinpas / je huissleutel / je autosleutel / je portemonnee over straat?

  18. Origineel geplaatst door Jeroen
    Als ik ergens kosten deel dan maak ik het gelijk over met mijn bank-app (of de anderen naar mij). Met de ING app gaat dat prima, niet met de ABN/AMRO app, want daar moet je recent naar diegene hebben betaald en dat is natuurlijk meestal niet zo. De trade-off veiligheid/bruikbaarheid doorgeslagen naar veilig, dus vrijwel niemand gebruikt de ABNAMRO app voor betalingen, alleen om te kijken. En dan maken ze er deze maffe feature bij, handig jongens!De bank anno gisteren!

    Prima app die ABN AMRO app!! Ik maak wekelijks gebruik van de app. En naar mensen aan wie je vaker geld overmaakt hoef je alleen de pincode van de app te gebruiken om te betalen. Nieuwe rekeningen eenmalig met de identifier. No problemo dus. Ik schaar mij volledig achter @Peter de Wit.

  19. @Patrick: Als je meer dan 10 keer per dag spullen koopt bij (dezelfde) webshops, tja dan hoef je zelfs met de ABN/AMRO app alleen maar je code in te voeren, en dan is ie net zo handig (en onveilig) als de ING app. Kies je daarentegen een andere webshop dan moet je weer aan de gang met je pas en edentifier.

    Wat heb je vandaag allemaal al gekocht? 😉

  20. 9 van de 10 keer als ik geld over wil maken en alleen mijn telefoon bij me heb, is het aan iemand die al in mijn ABN-AMRO adresboek voorkomt.

    Geld overmaken direct na een etentje ervaar ik dus niet als een probleem.

    Het zou vanuit gebruiksgemak desondanks wel fijn zijn als er een alternatief kwam voor de reader, maar ik bestrijd dat de app er onbruikbaar door wordt.

  21. Ik gebruik deze app zo’n beetje dagelijks en voor mij werkt ie perfect en ik heb er dan ook geen problemen mee.

  22. Het zou prettig zijn als je zelf de keus had. ING is veel en veel handiger. Ik zou best wel iets veiligheid willen opgeven voor gebruiks gemak. Zeker met een vinger afdruk iphone scanner. Ik hou enorm van abn amro maar die app is bloed irritant.
    Ik heb een amerikaanse bank die gewoon quickpay mailtjes stuurt als je iemand moet betalen. Zo handig. Doet paypal niet ook zoiets?
    Abn amro app is log traag en achterhaald

  23. @Jeroen: Pinpas heeft kleine daglimiet, thuis logt een grote hond op me te wachten, mijn auto wil je echt niet als je hem ziet. En een portemonnee heb ik niet.Nu jij weer (want dat doe je zo te zien graag).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.