Adobe heeft aangekondigd dat de Adobe Digital Publishing Suite de abonnementsystemen van Apple en Google gaat ondersteunen. Apple’s App Store-abonnementen en het pas aangekondigde One Pass-systeem van Google zullen allebei worden ondersteund. De Digital Publishing Suite is nog niet officieel gelanceerd, maar wordt al wel uitgebreid getest in een pre-releaseprogramma. Uitgevers kunnen ermee tijdschriften en andere gedrukte media omzetten naar digitale publicaties, geschikt voor desktop, mobiel en tablet. De Digital Publishing Suite zal meerdere betaalmethoden ondersteunen, van gratis tot afrekenen per nummer of bundels van meerdere nummers. In de nieuwste pre-releaseversie worden de App Store-abonnementen al ondersteund. Google’s One Pass zal spoedig volgen.
Met de Suite kunnen uitgevers bestaande content omzetten naar digitaal formaat of compleet nieuwe content ontwikkelen. Ze hebben daarbij een combinatie van tools, technologieën en online diensten tot hun beschikking. Meer dan 3.000 uitgevers en contentmakers zijn er al mee aan de slag en er zijn al meer dan 130 titels op de markt, die met Digital Publishing Suite zijn gemaakt. Meest bekend is de iPad-versie van Wired. Condé Nast, Reader’s Digest en The New Yorker zijn een paar voorbeelden van partijen die ermee bezig zijn. De testfase is naar verwachting in het tweede kwartaal van 2011 afgerond. Boeken, magazines, catalogi en kranten zijn ermee te maken. Je krijgt er als uitgever tools bij voor analyse, distributie en verkoop. De uitgever bepaalt zelf wat het eindresultaat is: een ePub- of PDF-bestand, HTML5 of een losse iPad-app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties