Reacties voor: Angry Birds-spelers boos over reclame in laatste update

Angry Birds HD heeft onlangs een update gekregen. Daarin zijn 15 nieuwe levels toegevoegd, maar wat Rovio niet vermeldde waren de nieuwe reclamebanners.

Reacties: 38 reacties

  1. Leuk, maar laat dan op z’n minst een screenshot zien van de banners?

  2. Onvoorstelbaar! Ben je aan het spelen irriteer je je kapot aan de ads. Volgende update zonder ads aub

  3. Belachelijk, maak het dan helemaal gratis net zoals bij Android. Nu worden Appelaars uitgemolken.

  4. Tja, dat krijg je, ze hebben het geld geroken en proberen nu zo snel mogelijk, zo veel mogelijk geld binnen te halen. De user kan ze nu waarschijnlijk de rug op.

    Nooit fan geweest van AB en ga ZEKER niet 4€ betalen voor deze overhype game. En dan nog eens ads in het scherm, hahaha wat een losers.

  5. Ik ben het met je eens maar…

    “De advertenties zijn niet alleen vervelend, ze zien er ook nog eens lelijk uit.” Dat is jouw persoonlijke mening, niet erg professioneel om dat te schrijven.

  6. Als Rovio ervoor kiest om de Lite versie te voorzien van advertenties begrijp ik dat. Maar ze worden wel ERG geldlustig daar: elke kans die ze krijgen om nóg wat meer cash te melken uit Engry Birds grijpen ze aan tegenwoordig. En dat is zonde.
    Een betaalde game van vier Euro moet je ECHT niet gaan vervuilen met reclame. Bijzonder domme en ondoordachte move van Rovio. Ik heb m van mijn iPads afgehaald. Ik irriteerde me er te pletter aan.

  7. Ik heb geen last meer van advertenties sinds ik me opnieuw heb aangemeld voor gamecenter. Weet niet hoe het kan, maar heb sinsdien geen add meer gezien.

  8. Origineel geplaatst door Madison
    Ik heb m van mijn iPads afgehaald. .

    iPads?!?

  9. Yeah. Ik heb er twee. Een oude en een nieuwe.

  10. Ja, je moet wat. Lijkt me sterk dat het aantal downloads van Angry Birds nog altijd zo hoog ligt als enkele weken (of zijn het inmiddels alweer maanden) geleden, waardoor het brengen van updates steeds minder lucratief wordt. Dan maar ads toevoegen.

    Word tijd dat ze bij Rovio eens (echt) met wat nieuws komen.

  11. Persoonlijk heb ik die reclame 1 keer 1 seconde gezien en daarna is het verdwenen en zowiezo alle nieuwe levels weg gebleven

  12. @Shadelife:

    Het gaat hier om (meerdere) reclames op het pauzescherm 🙂

    Als die hetzelfde zijn als in de Androidversie die ik hier heb, dan verdwijnen die niet.

    Erg irritante dingen zijn het idd. En dat ze lelijk zijn ben ik het ook helemaal mee eens.

  13. Benieuwd over welke reclame jullie het hebben. Zie bannertjes in pauzescherm, maar gezien jullie reactie kan ik mij niet voorstellen dat het dezelfde banners betreft. Iemand screenshot?

  14. Angry birds is niet de enige app waar plotseling advertenties in zitten. De (dik betaalde) Volkskrant opent sinds deze week ploseling ook met advertenties die niet bij de krant horen. Ook tussendoor als je op een artikel klikt moet je soms wachten tot een pop-upadvertentie verdwijnt. Heel irritant en eigenlijk schandalig!!!!

  15. @Marianne: dat kan dus ook niet vind ik. Kijk, als je gratis dingen weggeeft kan ik de sponsoring begrijpen. maar als je geld uitgeeft aan een krant of een game wil je gewoon die krant of die game hebben en niet bijbehorende rotzooi. Stel je toch voor dat je de krant in de winkel haalt of Super Mario bij Nintendo en je kan pas doorlezen of doorspelen als je even wacht tot je advertentie voorbij is. Of dat je dwars door je artikelen en games opeens allerlei rotzooi te zien krijgt. Het is al zo erg overal, maar het wordt steeds erger en erger. Ik HAAT reclames. Ik betaal GRAAG het dubbele voor mijn Apps om er vanaf te komen weet je dat? Alles is tegenwoordig vervuild met onnodige ‘boodschappen’ van ‘sponsoren’

  16. Tsja, blijkbaar levert reclame veel geld op. Ik snap niet waarom men zoveelnreclame maakt, ik ga in elk geval niet ineens iets kopen doordat ik een reclame zie. Jullie wel?
    25 jaar geleden kon je in Amerika al geen tv programma meer kijken zonder elke 10 minuten reclame en dat is nu hier ook zo. Doorspoelen dus. Nu nog iemand die iets uitvindt tegen computerreclame.
    Echt irritant is reclame die dwars door datgene wat je aan het kijken bent komt. Boycotten is de enige oplossing, maar dat moet collectief en samenwerking is tegenwoordig ver te zoeken. 21122012 komt de oplossing.

  17. Als ik dik betaal voor een app wens ik geen reclame te zien. Willen ze toch gebruik maken van reclame breng dan een gratis ”lite” versie uit van de app en stop ze daar in.

  18. @De Enige Echte Anoniem: ik weet welke reclame je bedoeld, ik heb het gezien, maar bij is de reclame bij zowel mijn iphone als mijn ipad versie verdwenen, en ik ben niet de enige bij wie dit verdwenen is.

  19. Erg jammer die reclames in je pauzescherm, ontneemt toch wel je speelplezier, betaal je dan 3,99 voor 😐 als ik dat geweten had had ik hem mooi niet gekocht! Vond t al aan de dure kant maar vOnd t een leuk spelletje… Hopelijk mag ik t snel weer met plzier t spelletje spelen,zonder reclame…

  20. @shadelife:

    Dan heb je geluk 🙂 Of misschien is dat omdat deze versie betaald is?

  21. @De Enige Echte Anoniem:
    Ja hij is betaald, mischien komt het wel weer terug, t zal me verder niet ergeren denk ik.

  22. Angry bird meteen verwijderd.
    En geld vragen en reclames. Waarom bij andere toestellen wel gratis dan???

  23. Mijn vriendin heeft hem van haar iPad gehaald, maar we spelen hem nog op de slaapkamer, woonkamer, badkamer en mijn privé iPad dus een score van 4staat tot 5 . Liggen ze vast niet wakker van en toch extra centjes

  24. Android toestellen hoeven niks te betalen omdat ze al miljoenen hebben verdient aan Apple mensen. Meestal hebben kinderen een android toestel of mensen die iPhone willen maar het te duur vinden. Dus in principe financieren wij de android mensen en op deze manier worden wij dus uitgemolken.

  25. Origineel geplaatst door B.Stuurder
    ik ga in elk geval niet ineens iets kopen doordat ik een reclame zie. Jullie wel?
    .

    Ik weet wel zeker dat “reclame” invloed heeft op jouw koopgedrag. Over het algemeen ren je niet naar de winkel na het zien van een commercial. Echter als je binnen een bepaalde categorie iets gaat kopen is zul je een keuze maken. Zo zul je als choco snack eerder een Snicker kopen als je honger voelt en eerder een kinder bueno als je gewoon wat lekkers wilt.
    Reclame maken gaat btw verder dan betaalde ads. Denk bv aan sponsoring, special events of twitter. Met twitter is KLM een aantal keren positief in het nieuws geweest. Zij maken nu de indruk dat zij alles doen om hun klanten een prettige reis te bieden. Een prijsvechter heeft een heel andere uitstraling.
    Uiteindelijk gaat het om het maken van beloftes die je vervolgens na komt.

    Als consument zul je op basis van je behoeften in je onderbewustzijn een keuze maken van welk merk je iets koopt. Logica is in dit proces ver te zoeken. 90-95% van deze beslissing wordt bepaald door emotie.
    Het is dus geen wonder dat er veel reclame wordt gemaakt. Al is reclame maken die irritatie op wekt niet erg slim. (in een betaalde app bv)

    Echter de commerciële omroep moet betaald worden. Dus logisch dat ze reclame uitzenden. Bij de publieke omroep wordt dan ook minder reclame gemaakt. Die worden dan ook weer gefinancierd door de burgers: subsidie uit belasting inkomsten.

    Het komt er op neer dat je of betaalt, of gegevens afstaat (Google) of reclame kijkt. Of een combinatie hiervan.
    Tv kijken zonder reclame kan overigens wel. Dan moet je je series gewoon aanschaffen;)
    Reclame zal iig nooit verdwijnen in het huidige verdienmodel van de omroepen. Ik verwacht ook niet dat jij gaat betalen voor een avond tv kijken.

  26. Ik koop vaak apps om de reclame in de “free” versie te omzeilen en nu krijg je die ellende alsnog in betaalde apps ????

  27. Waar zit die reclame dan? Ik zie het niet…!?

  28. Beetle irritant is het wel. Eerst al die speelgoed dingetjes in het spel en nu deze.

    Maar eigenlijk mag ik niet klagen. Koper van het eerste uur, dus heb al vele updates en level uitbreidingen ontvangen zonder te hoeven bijbetalen.

    Laatst de 15 uur spelen gepasseerd, dus omgerekend 26 cent per uur speelplezier. Valt wel mee.

  29. @Oxigel:

    Niet helemaal waar. Androidgebruikers krijgen binnenknort de optie om het spel te kopen. De enige reden waarom ze het op Android helemaal gratis hebben gemaakt (met blijvende reclame) is omdat Google Checkout een bitch is om te gebruiken qua betalingsverkeer (lees: in veel landen kan je niets kopen en in andere landen moet je perse een creditcard hebben). Rovio wilde natuurlijk de winst maximaliseren en zo kwamen ze uit bij de reclame.

    Apple en Android-gebruikers zullen aan het eind van de levensduur van dit spelletje daarom ook beiden zijn uitgemolken, want de ads komen nu naar iOS en betalen komt naar Android 😉

  30. Wat voor reclame wordt er bedoeld? Die verwijzingen naar hun andere eigen Angry Bird apps of echt van compleet andere zaken? Ik zie namelijk alleen maar “Angry bird reclame”. (de nieuwe Iphone release)

  31. Waaraan ik mij stoor is dat ik een Facebook account moet hebben om nog een aantal levels te spelen. Ik wil helemaal geen facebook account.

  32. Misschien willen ze gewoon uitproberen hoe “ver” te kunnen gaan in het irriteren van gebruikers en toch nog meer geld vangen. De grens opzoeken zeg maar.

    Ze zullen niet echt wakker liggen van gebruikers die de app nu gaan verwijderen, het geld van die gebruikersgroep hebben ze toch al binnen.

    Ik erger me ook helemaal groen en geel aan welke vorm van reclame dan ook, maar aan de andere kant is het eigenlijk iets wat iedereen toch steeds weer blijft slikken. Reclame in een betaalde app vinden we allemaal schandalig, voornamelijk omdat dat volgens de huidige maatstaven “niet hoort”, maar hele volksstammen vinden het heel normaal om relatief veel geld uit te geven voor een stuk goedkoop papier met nieuws van gisteren wat vervolgens ook helemaal bol staat van de reclame of advertenties.

    Nogmaals; ik vind reclame ook super irritant, maar laat iemand me het verschil eens uitleggen tussen een app van een paar euro met bannertjes reclame tussendoor of een krant met complete pagina’s aan reclame erin waar je ook gewoon geld voor betaald?

  33. @Ddd: ik weet wel waarvoor reclame gemaakt wordt, ik ben alleen veel gevoeliger voor het nakomen van beloften. Het bedrijf waarvoor ik werk maakt ook geen reclame, maar komt de beloften na die worden gemaakt.
    Werkt als een trein en irriteert niemand.
    Produkten aankondigen vind ik overigens iets anders dan reclame maken. Kwestie van opvatting.

  34. @iGadgetman: Ik heb alleen maar op die Facebook-knop geklikt en toen kwamen die levels vrij. Ik hoefde niet in te loggen op FaceBook.

  35. Reclame heeft inderdaad invloed op mijn koopgedrag.
    Zo kom ik niet meer bij C1000 vanwege die irritante Tineke Schouten, zo bel ik nooit mee Carglass vanwege hun gestalk en zo zal ik nooit van mijn leven naar “hallooo Jumbooo” gaan.
    Reclames zijn goed om de was op te hangen, de vaatwasser te vullen, de vaatwasser leeg te trekken, naar de brievenbus te lopen of om even lekker uitgebreid te gaan ‘kleien’.

    Origineel geplaatst door Ddd
    Origineel geplaatst door B.Stuurderik ga in elk geval niet ineens iets kopen doordat ik een reclame zie. Jullie wel?
    .Ik weet wel zeker dat “reclame” invloed heeft op jouw koopgedrag. Over het algemeen ren je niet naar de winkel na het zien van een commercial. Echter als je binnen een bepaalde categorie iets gaat kopen is zul je een keuze maken. Zo zul je als choco snack eerder een Snicker kopen als je honger voelt en eerder een kinder bueno als je gewoon wat lekkers wilt.
    Reclame maken gaat btw verder dan betaalde ads. Denk bv aan sponsoring, special events of twitter. Met twitter is KLM een aantal keren positief in het nieuws geweest. Zij maken nu de indruk dat zij alles doen om hun klanten een prettige reis te bieden. Een prijsvechter heeft een heel andere uitstraling.
    Uiteindelijk gaat het om het maken van beloftes die je vervolgens na komt.Als consument zul je op basis van je behoeften in je onderbewustzijn een keuze maken van welk merk je iets koopt. Logica is in dit proces ver te zoeken. 90-95% van deze beslissing wordt bepaald door emotie.
    Het is dus geen wonder dat er veel reclame wordt gemaakt. Al is reclame maken die irritatie op wekt niet erg slim. (in een betaalde app bv)Echter de commerciële omroep moet betaald worden. Dus logisch dat ze reclame uitzenden. Bij de publieke omroep wordt dan ook minder reclame gemaakt. Die worden dan ook weer gefinancierd door de burgers: subsidie uit belasting inkomsten.Het komt er op neer dat je of betaalt, of gegevens afstaat (Google) of reclame kijkt. Of een combinatie hiervan.
    Tv kijken zonder reclame kan overigens wel. Dan moet je je series gewoon aanschaffen;)
    Reclame zal iig nooit verdwijnen in het huidige verdienmodel van de omroepen. Ik verwacht ook niet dat jij gaat betalen voor een avond tv kijken.

  36. Ok, gewoon een slechte rating geven als je niet tevreden bent zoals ik. Als de makers zien dat ze ineens nog maar twee sterren hebben, misschien gaan ze dan eens nadenken. Dit is wel heel grof, eerst een hoop klanten binnenhalen en die vervolgens te gaan spammen

  37. Jongens, eht zijn geen ads, het is RovioMobile news, duh :’)

    Dat zegt Rovio althans via hun Twitter account. Ze zijn er aan het werken, zodat je over een (korte) tijd het zelf kunt bepalen/instellen

  38. Haha in de gratis versie zijn de ads nu weg XD

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.