Apple heeft vandaag in de iPhone-advertentiegallerij twee nieuwe reclamespotjes geupload. Het zijn geen compleet nieuwe reclames; ze borduren voort op wat we eerder hebben gezien. De twee nieuwe advertenties ‘Share’ en ‘Travel’ beschrijven beide drie applicaties uit de App Store die allemaal met hetzelfde thema te maken hebben en die op dit moment erg lucratief zijn om voor te ontwikkelen: delen en reizen.
Delen heeft voornamelijk met het integreren van multiplayer-mogelijkheden en het gemakkelijk delen van informatie te maken: samen games spelen of met een schudbeweging contactgegevens uitwisselen. Reizen voornamelijk gaat over de applicaties die in deze tijd van het jaar als broodjes over de toonbank vliegen. Een waardevolle schat aan informatie bieden als je op de plaats van bestemming bent aangekomen.
Share gaat over het gemakkelijk kunnen delen van informatie en de interactie tussen applicaties voor multiplayer spellen. Share bevat de volgende 3 applicaties:
- Mover, gratis – Maakt het delen van foto’s, tekst en andere informatie gemakkelijk
- Bump, gratis – Het uitwisselen van foto’s en contactgegevens is makkelijk door alleen een kleine shake te maken met je iPhone
- Scrabble, € 3,99 – Speel het puzzelspel Scrabble via Wifi
Travel gebruikt een reis naar Parijs om te laten zien dat je al je informatie via je iPhone beschikbaar hebt. De applicaties die getoond worden zijn:
- Rick Steves’ Historic Paris Walk, € 3,99 – Interactieve multimediagids over Parijs
- Paris Metro 09, € 3,99 – Interactieve routeplanner van de metro in Parijs
- Postman, € 0,79 – Maak je eigen vakantiekaartjes en verzend het onder andere via e-mail, Facebook en Twitter
Zou reizen te maken kunnen hebben met het nieuwe iTunes-gedeelte ‘Reisgidsen’ waar we gister over schreven? Het is in ieder geval in deze tijd van het jaar erg interessant.
Welke applicaties gebruik jij op vakantie? Of misschien ben je alweer terug van vakantie. Heb je de iPhone meegenomen en gebruikt? Laat ons weten welke applicaties je niet had kunnen missen. Eerdere advertenties die Apple uitbracht kun je ook bekijken in deze iPhone-advertentiegallerij.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Uhm…. Facebook
Aangepast, dit is alleen bij de US versie
Mover is zo gaaf
Tja ik had dus offmaps mee naar italie, rimini. Had de map thuis gedownload, maar hij kon de lokatie via gps maar moeilijk vinden. (niet dus)
Ik had heel Frankrijk en Spanje gedownload, geen enkel probleem gehad met GPS ontvangst!
Ik dacht even de Telegraaf app te zin, maar het icoontje is toch net anders.
volgens mij zag je het icoontje van de New York Times
Toevallig ook naar Parijs geweest, een offline kaart op mijn iPod Touch geladen (99 cent, meende ik) met voldoende detail om in de stad te oriënteren.
Voorts een reisgids en de gratis RATP Metro applicatie, een offline routeplanner voor de Metro en RER.
Was wel handig, maar zo te zien niet zo soepel als de Paris Metro applicatie die de commercial liet zien.
Mooie ads. Nadeel blijft toch de belachelijk hoge datakosten in het buitenland, waardoor je niet optimaal van je iPhone(-apps) gebruikt kunt maken. Veel handige travel-apps hebben online-content, dus kun je niet zonder dataverbruik in het buitenland gebruiken…
Misschien dat bijvoorbeeld Vodafone eens goed naar’de tarieven kan kijken, zeker in combinatie met Passport. Een starttarief van 79 cent per sessie….. Hoe debiel is dat? Heeft Vodafone ook maar enig idee hoe váák een iPhone verbinding maakt (zeker in combinatie met MobileMe) en dat je dat als gebruiker niet eens elke keer zelf kan kiezen??? Dus tot die tijd…. geen spannend muziekje, maar ook geen internet in het buitenland voor mij.
Hmmm, MobileMe is zelfs continue verbonden met de server. Dus je hoeft maar 1 keer het starttarief te betalen. Daarna wel snel alles doen want die Iphone gaat inderdaad meteen mail checken en downloaden, Agenda’s en Contactpersonen synchroniseren (Exchange). Waarschijnlijk op de achtergrond ook nog kijken of er updates voor Apps zijn.
‘gelukkig’ draaien er geen processen van andere Apps op de achtergrond. Heel irritant dat het niet mogelijk is voor ontwikkelaars maar als je in het buitenland bent is het opeens een voordeel :-).
Het schuifje ‘Dataroaming’ omzetten kost je ongeveer EUR 2,50 in de eerste minuut schat ik.
Je kunt wel de Push-functionaliteit omzetten in Fetch –> Handmatig dat scheelt echt!!