Apple en uitgevers zijn het naar verluidt oneens over de voorwaarden van iTunes-abonnementen. Zij staan negatief over de 30 procent die aan Apple moet worden afgedragen en zijn met name niet blij dat ze niet over abonneegegevens, zoals credit card-data, kunnen beschikken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 9 reacties
Fabian
Laat ze het maar lekker uitvechten maar, als Apple 30% opstrijkt zal een tijschrift vast niet betaalbaarder worden dan de winkel editie. Met als gevolg een wildgroei van apps ie alleen haar eigen tijdschriften aanbiedt en dus ook geen centraal betaalsysteem. 🙁
BvHorck
Erg jammer dit.
Het is natuurlijk allemaal politiek maar Steve is wat te hebberig hierin…
Als je 25% voor Apple houdt en alles wel via Apple laat lopen maar de info wel verstrekt aan de publishers ben je er ook en hou je de voorsprong op de concurrentie
Tom
Ik denk dat Apple dit uiteindelijk wel voor elkaar krijgt. Ditzelfde gedoe was er volgens mij toen Steve via iTunes muziek wilde gaan verkopen. Platenlabels waren het toen ook niet eens om liedjes voor $1 per stuk te verkopen. Maar Steve heeft het voor elkaar gekregen en nu is iedereen blij. Die 30% vragen voor tijdschrift abonnementen is in dit geval ook meer dan redelijk. Ik vermoed ook dat een uitgever ook zoveel (of misschien meer) moet betalen om een tijdschrift in een gewone winkel te kunnen verkopen. Het feit dat de uitgevers veel persoonlijk info willen hebben is dan ook weer hebberig van de uitgevers-kant gezien.
Ik hoop echt dat ze eruit komen! Steve kennende gaat dat wel lukken.
Seesee
dit is toch simpel op te lossen door abonnees zich op de normale manier te laten inschrijven en dan een optie digitaal en/of papier aan te bieden. Geef daarna een wachttwoord en username voor een app die gratis wordt aangeboden in de appstore. Apple zal dit misschien dwarsbomen maar anders lijkt het zo voor de hand liggend
Ruben.cc
“…en zonder kan ook geen combinatie van digitaal en print worden aangeboden, zoals veel lezers graag willen.”
Wat een verschrikkelijk BS argument zeg! Wat moet een uitgever met mijn creditcard gegevens? Hoeveel mensen met mijn naam en mijn e-mail adres wonen er op mijn adres? Die gegevens moeten meer dan genoeg zijn om een link te leggen. Zelfs postcode+huisnummer zou voldoende moeten zijn.
okidoki
hoe lang denkt Apple dit vol te houden. op deze wijze kiezen steeds meer partijen voor webbasedapps en kan iTunes wel ophouden. ik zou zeggen kom elkaar tegemoet dat is goed voor iedereen ook voor applefans
Vince
Percentage mogen ze over redetwisten, maar voor wat betreft credit card info, deel ik de opstelling van Apple.
En naam + emailadres is toch voldoende voor de uitgevers om de klanten ook rechtstreeks te kunnen benaderen…
Anonymous
Creditcard info? Fuck ’em !! (sorry voor de term, maar we leven hier in een vrij Nederland)
Ik vul mijn iTunes saldo altijd aan met US giftcards. Anders ben ik gelimiteerd tot de content in de NL store.
Marketing & commercie hebben al veel te lang privacy gevoelige informatie verzameld. Tijd om daar paal & perk aan te stellen. Blij dat Apple hier tussen wil gaan zitten.
Rik
@Anonymous: Volgens mij heb je het nog niet helemaal door. Apple gaat helemaal nergens tussen zitten maar gebruikt jouw credit card gegegens liever zelf voor marketing doeleinden.
Laat ze het maar lekker uitvechten maar, als Apple 30% opstrijkt zal een tijschrift vast niet betaalbaarder worden dan de winkel editie. Met als gevolg een wildgroei van apps ie alleen haar eigen tijdschriften aanbiedt en dus ook geen centraal betaalsysteem. 🙁
Erg jammer dit.
Het is natuurlijk allemaal politiek maar Steve is wat te hebberig hierin…
Als je 25% voor Apple houdt en alles wel via Apple laat lopen maar de info wel verstrekt aan de publishers ben je er ook en hou je de voorsprong op de concurrentie
Ik denk dat Apple dit uiteindelijk wel voor elkaar krijgt. Ditzelfde gedoe was er volgens mij toen Steve via iTunes muziek wilde gaan verkopen. Platenlabels waren het toen ook niet eens om liedjes voor $1 per stuk te verkopen. Maar Steve heeft het voor elkaar gekregen en nu is iedereen blij. Die 30% vragen voor tijdschrift abonnementen is in dit geval ook meer dan redelijk. Ik vermoed ook dat een uitgever ook zoveel (of misschien meer) moet betalen om een tijdschrift in een gewone winkel te kunnen verkopen. Het feit dat de uitgevers veel persoonlijk info willen hebben is dan ook weer hebberig van de uitgevers-kant gezien.
Ik hoop echt dat ze eruit komen! Steve kennende gaat dat wel lukken.
dit is toch simpel op te lossen door abonnees zich op de normale manier te laten inschrijven en dan een optie digitaal en/of papier aan te bieden. Geef daarna een wachttwoord en username voor een app die gratis wordt aangeboden in de appstore. Apple zal dit misschien dwarsbomen maar anders lijkt het zo voor de hand liggend
“…en zonder kan ook geen combinatie van digitaal en print worden aangeboden, zoals veel lezers graag willen.”
Wat een verschrikkelijk BS argument zeg! Wat moet een uitgever met mijn creditcard gegevens? Hoeveel mensen met mijn naam en mijn e-mail adres wonen er op mijn adres? Die gegevens moeten meer dan genoeg zijn om een link te leggen. Zelfs postcode+huisnummer zou voldoende moeten zijn.
hoe lang denkt Apple dit vol te houden. op deze wijze kiezen steeds meer partijen voor webbasedapps en kan iTunes wel ophouden. ik zou zeggen kom elkaar tegemoet dat is goed voor iedereen ook voor applefans
Percentage mogen ze over redetwisten, maar voor wat betreft credit card info, deel ik de opstelling van Apple.
En naam + emailadres is toch voldoende voor de uitgevers om de klanten ook rechtstreeks te kunnen benaderen…
Creditcard info? Fuck ’em !! (sorry voor de term, maar we leven hier in een vrij Nederland)
Ik vul mijn iTunes saldo altijd aan met US giftcards. Anders ben ik gelimiteerd tot de content in de NL store.
Marketing & commercie hebben al veel te lang privacy gevoelige informatie verzameld. Tijd om daar paal & perk aan te stellen. Blij dat Apple hier tussen wil gaan zitten.
@Anonymous: Volgens mij heb je het nog niet helemaal door. Apple gaat helemaal nergens tussen zitten maar gebruikt jouw credit card gegegens liever zelf voor marketing doeleinden.