Apple verzocht spelontwikkelaar Somethin' Else eind vorig jaar om de prijs van haar game Papa Sangre flink op te hogen. Het lijkt erop dat ze vraagtekens zet bij de lage prijzen van iPhone-games.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
lucas
Dit lijkt mij vrij logisch aangezien apple 30% van het bedrag in haar eigen zak stopt en dus baat heeft bij een hogere prijs 😉
Bram Groenveld
Voor een volwassene is 2,40 per app idd niks maar de meeste jongeren met een ipod touch (waaronder ik) kopen de ipod voor de vele goedkope spellen. Als spellen dus 60 euro zouden worden (als voor de ps3) dan zou de verkoop van de ipod touch gigantisch dalen dat weet ik zeker! Ik heb nu ong 60 euro aan apps op mijn iPod dat had ik niet over gehad voor maar een spel!
Dus: prijzen mogen zo blijven 🙂
Flieps
Apple heeft gelijk. Voor kwaliteit mag meer gevraagd worden. Maar doordat het aanbod van goedkope pulp (Freemium) zo groot is zijn ontwikkelaard bijna gedwongen om lage prijzen te vragen. PC/PS3 en Wii spelen krijg je toch ook niet voor EUR 0,79?
DutchClick
Origineel geplaatst door Bram Groenveld Voor een volwassene is 2,40 per app idd niks maar de meeste jongeren met een ipod touch (waaronder ik) kopen de ipod voor de vele goedkope spellen. Als spellen dus 60 euro zouden worden (als voor de ps3) dan zou de verkoop van de ipod touch gigantisch dalen dat weet ik zeker! Ik heb nu ong 60 euro aan apps op mijn iPod dat had ik niet over gehad voor maar een spel!Dus: prijzen mogen zo blijven
Er is geen sprake van 60 euro, maar van 5,99. Dat is iets anders… Snap jouw kant van het verhaal wel, maar zonder iets te betalen is er dus geen/minder geld voor ontwikkeling…
Dus wil jij lekker spelletjes spelen, helemaal prima, dan moet je daar dus voor betalen… Dat geld heb je wel, of heb je niet… Ben ik een heilige? Nee, hoor…
Paul
Gaan we hier nu een beetje prijsafspraken zitten verdedigen?? Ik denk dat dit eerder de app store kapot zal maken. Gelukkig zullen er altijd ontwikkelaars zijn die goede apps incl. spellen voor weinig aanbieden.
Runaque
Best wel schandalig dat Apple ontwikkelaars ook al onder druk gaat zetten over de vraagprijs van de app. Als een app te duur verkoopt hij minder dan dat hij “te weinig” zou kosten, dus gezien dat een goedkope app sneller aanspreekt tot kopen gaat de totaalwinst op het einde van de maand hoger liggen dan als je een app te duur aan gaat bieden.
Ik heb ook al prachtige app’s gezien, nu niet dat ze de hoofdprijs kosten, maar ik heb dan zo iets van “ik wacht wel tot hij eens in promotie” staat, wat schering en inslag is en dus een kwestie van tijd is voor hij eens 0,79€ zal kosten, zoals Electronic Arts dat met regelmaat doet, dat zijn soms pareltjes voor veel minder dan een pakje kauwgom en zeker zijn geld waard!
Dat is juist de pest van de Wii! Zie je een nieuw spel, maar je weet niet of je er veel mee zal spelen, betaal je wel de hoofdprijs van 50 euro. Het model van veel verkopen voor weinig ipv weinig voor veel is veel prettiger voor de consument. Ok, betaal je een keer 4 euro en blijkt het spel niet zo leuk te zijn. Geen probleem
En Angry birds heeft laten zien dat je er heel veel aan kan verdienen, dus ook voor developer is dit goed. Trouwens, Nintendo staat niet voor niets onder druk om iOS games te gaan maken. Gooi een Mario game op de App store voor 2 euro en je haalt zo 10 miljoen binnen.
Niels
Ik hoorde dat je bij dacht Samsung een spel kan kopen en als je het niet leuk vind dat je het binnen 24 uur weer terug kan geven. Ik heb zelf altijd de drempel als een spel €3,99 kost. Als ik het niet leuk vind gooi je toch dat geld weg. 1 dag proberen zou dan beter zijn.
Lambertdus
Als alle apps 3x zo duur waren geweest had er wellicht 100x minder rotzooi in de AppStore gestaan.
Fart!
Dit lijkt mij vrij logisch aangezien apple 30% van het bedrag in haar eigen zak stopt en dus baat heeft bij een hogere prijs 😉
Voor een volwassene is 2,40 per app idd niks maar de meeste jongeren met een ipod touch (waaronder ik) kopen de ipod voor de vele goedkope spellen. Als spellen dus 60 euro zouden worden (als voor de ps3) dan zou de verkoop van de ipod touch gigantisch dalen dat weet ik zeker! Ik heb nu ong 60 euro aan apps op mijn iPod dat had ik niet over gehad voor maar een spel!
Dus: prijzen mogen zo blijven 🙂
Apple heeft gelijk. Voor kwaliteit mag meer gevraagd worden. Maar doordat het aanbod van goedkope pulp (Freemium) zo groot is zijn ontwikkelaard bijna gedwongen om lage prijzen te vragen. PC/PS3 en Wii spelen krijg je toch ook niet voor EUR 0,79?
Er is geen sprake van 60 euro, maar van 5,99. Dat is iets anders… Snap jouw kant van het verhaal wel, maar zonder iets te betalen is er dus geen/minder geld voor ontwikkeling…
Dus wil jij lekker spelletjes spelen, helemaal prima, dan moet je daar dus voor betalen… Dat geld heb je wel, of heb je niet… Ben ik een heilige? Nee, hoor…
Gaan we hier nu een beetje prijsafspraken zitten verdedigen?? Ik denk dat dit eerder de app store kapot zal maken. Gelukkig zullen er altijd ontwikkelaars zijn die goede apps incl. spellen voor weinig aanbieden.
Best wel schandalig dat Apple ontwikkelaars ook al onder druk gaat zetten over de vraagprijs van de app. Als een app te duur verkoopt hij minder dan dat hij “te weinig” zou kosten, dus gezien dat een goedkope app sneller aanspreekt tot kopen gaat de totaalwinst op het einde van de maand hoger liggen dan als je een app te duur aan gaat bieden.
Ik heb ook al prachtige app’s gezien, nu niet dat ze de hoofdprijs kosten, maar ik heb dan zo iets van “ik wacht wel tot hij eens in promotie” staat, wat schering en inslag is en dus een kwestie van tijd is voor hij eens 0,79€ zal kosten, zoals Electronic Arts dat met regelmaat doet, dat zijn soms pareltjes voor veel minder dan een pakje kauwgom en zeker zijn geld waard!
Dat is juist de pest van de Wii! Zie je een nieuw spel, maar je weet niet of je er veel mee zal spelen, betaal je wel de hoofdprijs van 50 euro. Het model van veel verkopen voor weinig ipv weinig voor veel is veel prettiger voor de consument. Ok, betaal je een keer 4 euro en blijkt het spel niet zo leuk te zijn. Geen probleem
En Angry birds heeft laten zien dat je er heel veel aan kan verdienen, dus ook voor developer is dit goed. Trouwens, Nintendo staat niet voor niets onder druk om iOS games te gaan maken. Gooi een Mario game op de App store voor 2 euro en je haalt zo 10 miljoen binnen.
Ik hoorde dat je bij dacht Samsung een spel kan kopen en als je het niet leuk vind dat je het binnen 24 uur weer terug kan geven. Ik heb zelf altijd de drempel als een spel €3,99 kost. Als ik het niet leuk vind gooi je toch dat geld weg. 1 dag proberen zou dan beter zijn.
Als alle apps 3x zo duur waren geweest had er wellicht 100x minder rotzooi in de AppStore gestaan.
Fart!
3,99? Koop ik niet dus.