Reacties voor: Apple verwijdert klonen van bekende games uit App Store

Apple heeft spelletjes als Temple Jump en Plants vs. Zombie uit de App Store gehaald. Ze waren gemaakt door een Russische ontwikkelaar, die meeliftte op het succes van Temple Run, Angry Birds en meer.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 11 reacties

  1. Ik vind klonen niet erg, de meer concurrentie de beter!

  2. je vergeet een belangrijk woord… “oneerlijke” concurrentie… en dat werkt eerder contraproductief…

    Stel dat iphoneclub.nl als site 10 keer gekloond wordt, zou de originele site dan nog zo upgedated worden??? Dacht het niet.

  3. Sorry Robin maar klonen betekend achteruitgang…vernieuwing is altijd beter ookal gaat het dan een keer fout. Maar als jij toch een app maakt en die word gekopieerd dan praat jij niet meer zo denk ik. En zeker niet als de kloon nog beter gaat verkopen dan je eigen app.

    Gewoon iets nieuws verzinnen blijft moeilijk voor mensen en als je dan iets wilt klonen doe het dan BETER VEEEEEL BETER!!! Maar om iemand zijn werk te pakken en dat een beetje veranderen is gewoon jatwerk.

    Ben blij dat Apple er iets aan gaat doen want dat ze trots vertellen hoeveel Apps er in de AppStore staan is zo belachelijk als je kijkt hoeveel bagger erin staat.

  4. Electronic Arts een concurrent van Chillingo? Dacht het niet. EA heeft vorig jaar namelijk Chillingo gekocht 😉

  5. tiny birds? -> tiny wings (?)
    of heb ik iets gemist?

  6. Origineel geplaatst door Paradise
    Electronic Arts een concurrent van Chillingo? Dacht het niet. EA heeft vorig jaar namelijk Chillingo gekocht

    ik wil net zeggen, en als je geen “sequels” zou mogen uitbrengen of gelijksoortige games van je eigen games waar gaat het dan heen met game industrie

  7. Apple moet hier gewoon duidelijke procedures voor scheppen die voor iedereen gelden..

  8. hoever zullen ze dan gaan? Tiny wings en woody woodpecker werken hetzelfde bv.

    Wel goed, anders te veel dezelfde apps!

  9. @huplahoi: Daar heb je een punt.

  10. Ik vindt dit wel een goede actie van Apple. Plagiaat dient bestraft te worden. En als die ontwikkelaar voldoende programmeerkennis heeft om een game na te bouwen, nou, schuif daar dan een creatief persoon naast en kom met iets geweldigs.

  11. @Bubbly: Dat lijkt me ingewikkeld. Wanneer spreek je van een kloon? Er zijn heel wat games die ondertussen het principe van 3-sterretjes per level hebben overgenomen. Of het lijnentrek-principe van Flight Control. Ideeën jatten is vrij normaal tegenwoordig (en moeilijk te bestrijden), rip-offs maken om mensen erin te laten trappen, dat zou Apple wat actiever kunnen bestrijden.

    @Paradise: Oeps, aangepast! Maar uiteindelijk worden die spelletjes toch gemaakt door zelfstandige gamestudio’s die de boel alleen maar via EA/Chillingo/Gameloft publiceren omdat ze daarmee meer marketingpower hebben. Het copyright van de game zelf blijft dan bij de studio liggen, lijkt me.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.