Reacties voor: ‘Apple’s Kiosk maakt tijdschriften ontdekken onnodig moeilijk’

De Kiosk-app maakt het ontdekken van nieuwe tijdschriften moeilijker, beweert Marko Karppinen als reactie op een artikel in The Guardian.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 10 reacties

  1. In een gewone ‘kiosk’ is dit toch hetzelfe? Alleen de ‘grote’ krijgen een prominente plek. Ik vind het juist wel overzichtelijk zo. Tijdschriften moeten zelf maar adverteren een een QR code op de normale versie is zo geplaatst.

    Wat ik dan weer niet begrijp…. Tijdschriften die adverteren met ‘ook te lezen op iPad’ en die dan vervolgens niet te vinden zijn in iTunes. Daar moet je dan een 3rd party bookstand achtige app voor installeren. Dat is pas verwarrend.

  2. Iets verwarrend plaatje erbij geplaatst. Nav afbeelding zat ik (zonder succes) te zoeken naar Kiosk/newsstand voor de iPhone 😉

  3. Inderdaad een groot probleem, maar het probleem schuilt hem bij alle ‘zaken’ die Apple digitaal verkoopt ; dus bij AppStore, Kiosk, iTunes & iBooks

    Wat er nieuw is in deze ‘stores’ moet jij zelf maar te weten komen. Er word enkel maar een minieme fractie getoond van wat er voorhanden is. Bijvoorbeeld voor de AppStore heb ik verschillende rss-feeds nodig, om te ontdekken wat er allemaal nieuw is !!!

    Tweede punt is dat je niet makkelijk kan zoeken naar iets, of je moet zeer specifiek weten naar wat je zoekt. Dus is hier het ontdekken van iets nieuws een gelukstreffer.

    Dan kan beter, Apple, heel wat beter !!

  4. Ik vind het stukje over iTunes muziek ook niet kloppen.
    ” je hoort een liedje op de radio en gaat hem dan opzoeken”
    Radiomuziek is zo ie zo propaganda muziek…
    Je draait een lelijke nummer 100x op de radio en bij de 101 begin je automatisch mee te zingen omdat je hem zo vaak hoor en niet omdat je hem oow zo geweldig vind.

  5. Gat in de markt voor iPadclub. Magazineclub. Uitgevers kunnen advertorials bij Magazineclub onderbrengen.

    Meteen de grootste Magazine site van de Benelux.

  6. @St3pHaN: Waarom blijf je in hemelsnaam hangen bij een zender die 100x een nummer draait wat je niet wilt horen?

  7. Je kan bijv geen abonnementen afsluiten voor bepaalde tijdschriften. terwijl ik dat zou wiien of je hebt al abonnement voor papieren tijdschrift moet je opnieuw kopen voor ipad. das dubbel op. de bedrijven zoals ako kan daarzo beter op in spelen.

  8. Ik heb het hele nut van de “kiosk” nooit begrepen.
    Heb nog nooit iets met dat ding gedaan.

    iTunes is ook al een van de meest waardeloze applicaties die ik ooit heb gezien.

    Voor de rest ben ik overigens erg tevreden met mijn iPod/iPhone/iPad/Mac.
    🙂

  9. Het is nog erger eigenlijk met die magazines, ze willen voor hun digitale uitgave de zelfde prijs als in de winkel de papieren kost, en dat terwijl er bij de papieren WEL een cd-rom zit, en bij de digitale uitgave dus NIET!!!
    Dus en minder voor dezelfde prijs, en je kan dus ook de voorbeelden niet uitproberen, enz enz

  10. Origineel geplaatst door Monachus
    Het is nog erger eigenlijk met die magazines, ze willen voor hun digitale uitgave de zelfde prijs als in de winkel de papieren kost, en dat terwijl er bij de papieren WEL een cd-rom zit, en bij de digitale uitgave dus NIET!!! Dus en minder voor dezelfde prijs, en je kan dus ook de voorbeelden niet uitproberen, enz enz

    Dat is inderdaad het grootste probleem. Bovendien kun je de papieren versie nog aan vrienden door geven. Een digitale versie mag hooguit de helft van de papieren versie kosten. De zgn. kortingen die uitgevers soms aanbieden zijn een lachertje.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.