De Amerikaanse iPhone-operator AT&T doet een gewaagde stap door een applicatie aan te bieden, waarmee je problemen met je telefoondekking kunt melden. Heb je last van een afgebroken gesprek, je dataverkeer werkt niet of de spraakkwaliteit is belabberd, dan start je de AT&T Mark The Spot iPhone-applicatie op en stuur je meteen feedback naar AT&T. Aan de hand van je geografische locatie wordt vastgesteld waar het probleem zich voordoet. Je kunt bij je melding ook nog aangeven of je op de betreffende plek vaak, altijd, soms of eenmalig problemen ondervindt.
Een project als slechtedekking.nl zou op deze manier ook verder uitgebreid kunnen worden: gewoon je probleem melden op het moment dat je geen dekking hebt of de 3G-verbinding steeds wegvalt. Via SMS krijg je een bevestiging dat je melding succesvol is ontvangen. Nu maar hopen dat AT&T er ook nog iets aan gaat doen.
Downloaden: AT&T Mark The Spot (gratis, alleen Amerikaanse App Store)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties