Voor iOS-gamers zijn er al een hoop accessoires waarmee je van de iPhone of iPod touch een gamecontroller met fysieke knoppen maakt. Vergelijkbare oplossingen voor de iPad zijn er echter nauwelijks. Maar nu is er de Audojo: steek je de iPad in deze case, dan kun je gebruik maken van twee analoge sticks en twee triggers. Hierdoor wordt het opeens een stuk makkelijker om bijvoorbeeld shooters te spelen. Boven de pookjes zitten bovendien twee speakers die je beter geluid moeten leveren.
Ontwikkelaars moeten wel eerst ondersteuning in hun spellen integreren voordat je de games met de fysieke besturing van de Audojo kunt spelen. Dat is bij andere controllers zoals de iCade-arcadekast voor de iPad ook het geval, maar bij deze alternatieven zijn er al een hoop games die gespeeld kunnen worden. De makers van Audojo hebben nog geen concrete lijst van spellen die worden ondersteund.
Bekijk je een Audojo met een iPad vanaf een afstand, dan lijkt de iPad een klein beetje op een Wii U-gamepad. Het gebrek aan gewone drukknoppen zorgt er echter voor dat de iPad-controller niet zo veelzijdig kan worden ingezet als Nintendo’s alternatief: daarbij heb je immers naast twee triggers en twee sticks ook vier knoppen en een d-pad om mee te gamen. Daar staat tegenover dat de Wii U-tablet geen multitouch ondersteunt, iets dat de iPad weer wel kan. De iPad zou met de Audojo op dezelfde wijze gebruikt kunnen worden als de Wii U: hang je de iPad via AirPlay Mirroring aan een Apple TV, dan zijn er spellen die je op de tv laten gamen en de iPad als tweede scherm laten benutten.
Door op Kickstarter 85 dollar (inclusief verzendkosten) te doneren, krijg je bij een succesvol project de Audojo-case toegestuurd. Met een streefbedrag van 240.000 dollar is het nog even de vraag of de makers er in slagen al het geld in een maand te verzamelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties