Augmented reality op iPhone maakt tijdschriftreclame interessanter

AXA heeft in België een reclamecampagne, waarbij ze met augmented reality op de iPhone een extra dimensie geven aan een printreclame.

axa reclameDe Belgische verzekeraar AXA heeft een iPhone-applicatie gemaakt waarmee klanten autoschades kunnen doorgeven. Om de app te promoten bedachten ze een printcampagne waarbij je een merkwaardig ongeluk te zien krijgt. Leg je de iPhone op de lege plek in de advertentie, dan verschijnt dankzij augmented reality het volledige beeld in een animatiefilmpje.


De advertentie komt tot leven in beeld en geluid. Aan het einde krijg je een productdemonstratie waarin je wordt uitgenodigd om de app te installeren. In het filmpje wordt gesproken over een i-Ad (met streepje). De indruk ontstaat daardoor misschien dat dit de eerste Belgische Apple iAd-campagne is, maar dat is niet het geval. De makers hebben het gewoon i-Ad genoemd.

Op iPhoneclub hebben we regelmatig over applicaties van verzekeringsmaatschappijen geschreven. Maar als je kijkt naar het aantal reacties bij de apps van VGZ, OHRA en Interpolis krijg je niet de indruk dat de gebruikers er echt warm voor lopen. Je zult als bedrijf heel wat uit de kast moeten halen om de interesse van gebruikers te wekken en bij deze campagne lijkt dat aardig gelukt. De AXA-app is alleen bedoeld voor Belgische klanten.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Reacties: 15 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.