Aurora Feint, maker van het sociale gamesnetwerk OpenFeint, denkt dat freemium-games een enorme vlucht gaan nemen. Daardoor kun je geen betrouwbare statistieken meer maken, zoals Flurry of Gartner doen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 12 reacties
Machineman
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n fan van dat feemium spul. Ik snap dat dit vanuit bussines perspectief erg interesant is maar als eind gebruiker betekend dit vaak dat je ongemerkt veel meer geld kwijt bent.
Wat mij betreft, ik betaal liever meer voor de aanschaf van een applicatie dan allerlei aanvullende aankopen te moeten doen om een leuk spel te kunnen spelen.
Ik ben tegen dat freemium! Ik download niks waarvan je nog dingen bij kunt kopen. De oude regel moet weer terug komen: alleen vanuit betaalde programma’s mogen extras gekocht worden.
Bas R
Origineel geplaatst door Dagaloni Ik vind dat dit bedrijf de slechtste games maakt!Ik ben tegen dat freemium! Ik download niks waarvan je nog dingen bij kunt kopen. De oude regel moet weer terug komen: alleen vanuit betaalde programma’s mogen extras gekocht worden.
Als je zo iets roept, onderbouw dan in ieder geval waarom?
Ik ben een voorstander van freemium games, kijk naar spellen zoals We Rule. Een heerlijk spel om te spelen, mooie graphics, goed gebalanceerd en prima te spelen zonder geld uit te geven. Belangrijk is ook dat je niet benadeeld wordt als je geen Mojo koopt.
Het doet mij denken aan sommige enorm populaire games die ik vroeger speelde zoals Travian, je kon het gratis spelen, werd daarbij ook niet benadeeld maar als je wilde kon je extra mogelijkheden kopen die je net een stukje extra konden geven om dat dorpje naast je te overwinnen 😉
Prima toch?
erwin roossien
Ik betaal liever 0,79 cent dan dat je een gratis spel download waarbij je achteraf nog moet betalen.
Hokkie
Ik erger mij dood aan dit soort praktijken! In mijn ogen ongewenste apps in de appstore. Als ik een gratis programma zoek, wil ik dat hij gratis is en niet later alsnog geld moeten neerleggen. Dan moeten ze gelijk maar het in de betaalde categorie zetten. Maar nee, dan krijg ze minder hits en lossen ze het op deze manier op!
Ik wacht op de dag dat de appstore met de volgende hoofdcategorieën komt:
Betaalde Apps, Trial/Demo Apps en Freeware! Wel zo duidelijk…
Vreemd. Voor de consument is het juist voordelig om niet gelijk te hoeven betalen. Zo kan je eerst het spel uitproberen.
Zelf iPhone developer zijnde, kies ik overigens bewust niet voor dit freemium businessmodel. Het is een goede manier om slechte beoordelingen te krijgen (‘belachelijk dat je alsnog moet betalen voor deze gratis app!’).
iphonevanolaf
ik vind het allemaal onzin,
dit is het zelfde als een ps3 spel heb je er eerst €60-, voor neergetelt komen ze met exstra”s waar je dan weer €10-, voor moet betalen ik heb al €60-, betaalt hoor maak de game gewoon af zoals het hoort! met de iphone is dit niet gelijk z,n groot bedrag maar het gaat om het zelfde idee, wat ik wel goed vind is dat ze een spel gratis aanbieden en daarna met in app purchase de volledige versie koopt zoals H.A.W.K.S van gameloft
Datamonster
Als het maar gratis is??
Er is niks gratis, linksom of rechtsom iemand moet er betalen, jullie willen volgens mij aan aan het eind van de maand ook jullie salaris strook hebbben
Hokkie
Daar gaat het niet om, volgens mij begrijp jij het niet!
Deze week in het nieuws: Callcenters negeren Bel-mij-niet register. Mensen vragen er niet om gebeld te worden, registreren zich bij een landelijk iets en vervolgens worden ze gebeld.
Ik vraag er niet om geld te betalen aan een app, die in eerste instantie “gratis” zou zijn om vervolgens geld te gaan betalen voor content.
boerke
@ hokkie
Dus je betaald eerst liever, om daarna er achter te komen dat ‘t een eigenlijk “k*t” spel is.
@iphonevanolaf we hebben het hier niet over erg dure spellen van 60 piek.. het gaat over spellen
die je “gratis”!!!!! kan proberen tot een bepaald spelniveau,
waarna je zelf!!! kan besluiten om evt Xtra content bij te kopen…
of niet… de meeste spellen blijven dan ook prima speelbaar…
Hoe dan ook het zijn iphone spellen…60 euro?
79 cent is waarschijnlijker.
thumper_uk
Problem with these types of games is some are more expensive than a ds game when you add up all the extras , the iphone screen is too small to use as well , with your fingers on the screen to control the games can sometimes be a pain as your hands cover up too much of the screen to make playing a pleasure , on the ipad it will work well but i dont think steve jobs had plans of his new baby being called a games system , as soon as that name is given sales with business clients will drop
ramon
Dat mensen hier niet eerder opgekomen zijn.. Er bestaat een spel dat maplestory heet. Het is een 2d spel en net zoiets als world of warcraft. Het spel is geheel gratis. En het bedrijft verdiend miljoenen met het verkopen van micro transactions.
Spelers kunnen kleding kopen die over hun character gaat en allemaal speciale extra’s die het spel leuker maken…
En alhoewel het spel gratis is betaalt toch bijna iedereen hier voor omdat je spel beleving dan veel leuker is!
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n fan van dat feemium spul. Ik snap dat dit vanuit bussines perspectief erg interesant is maar als eind gebruiker betekend dit vaak dat je ongemerkt veel meer geld kwijt bent.
Wat mij betreft, ik betaal liever meer voor de aanschaf van een applicatie dan allerlei aanvullende aankopen te moeten doen om een leuk spel te kunnen spelen.
Ik vind dat dit bedrijf de slechtste games maakt!
Ik ben tegen dat freemium! Ik download niks waarvan je nog dingen bij kunt kopen. De oude regel moet weer terug komen: alleen vanuit betaalde programma’s mogen extras gekocht worden.
Als je zo iets roept, onderbouw dan in ieder geval waarom?
Ik ben een voorstander van freemium games, kijk naar spellen zoals We Rule. Een heerlijk spel om te spelen, mooie graphics, goed gebalanceerd en prima te spelen zonder geld uit te geven. Belangrijk is ook dat je niet benadeeld wordt als je geen Mojo koopt.
Het doet mij denken aan sommige enorm populaire games die ik vroeger speelde zoals Travian, je kon het gratis spelen, werd daarbij ook niet benadeeld maar als je wilde kon je extra mogelijkheden kopen die je net een stukje extra konden geven om dat dorpje naast je te overwinnen 😉
Prima toch?
Ik betaal liever 0,79 cent dan dat je een gratis spel download waarbij je achteraf nog moet betalen.
Ik erger mij dood aan dit soort praktijken! In mijn ogen ongewenste apps in de appstore. Als ik een gratis programma zoek, wil ik dat hij gratis is en niet later alsnog geld moeten neerleggen. Dan moeten ze gelijk maar het in de betaalde categorie zetten. Maar nee, dan krijg ze minder hits en lossen ze het op deze manier op!
Ik wacht op de dag dat de appstore met de volgende hoofdcategorieën komt:
Betaalde Apps, Trial/Demo Apps en Freeware! Wel zo duidelijk…
Vreemd. Voor de consument is het juist voordelig om niet gelijk te hoeven betalen. Zo kan je eerst het spel uitproberen.
Zelf iPhone developer zijnde, kies ik overigens bewust niet voor dit freemium businessmodel. Het is een goede manier om slechte beoordelingen te krijgen (‘belachelijk dat je alsnog moet betalen voor deze gratis app!’).
ik vind het allemaal onzin,
dit is het zelfde als een ps3 spel heb je er eerst €60-, voor neergetelt komen ze met exstra”s waar je dan weer €10-, voor moet betalen ik heb al €60-, betaalt hoor maak de game gewoon af zoals het hoort! met de iphone is dit niet gelijk z,n groot bedrag maar het gaat om het zelfde idee, wat ik wel goed vind is dat ze een spel gratis aanbieden en daarna met in app purchase de volledige versie koopt zoals H.A.W.K.S van gameloft
Als het maar gratis is??
Er is niks gratis, linksom of rechtsom iemand moet er betalen, jullie willen volgens mij aan aan het eind van de maand ook jullie salaris strook hebbben
Daar gaat het niet om, volgens mij begrijp jij het niet!
Deze week in het nieuws: Callcenters negeren Bel-mij-niet register. Mensen vragen er niet om gebeld te worden, registreren zich bij een landelijk iets en vervolgens worden ze gebeld.
Ik vraag er niet om geld te betalen aan een app, die in eerste instantie “gratis” zou zijn om vervolgens geld te gaan betalen voor content.
@ hokkie
Dus je betaald eerst liever, om daarna er achter te komen dat ‘t een eigenlijk “k*t” spel is.
@iphonevanolaf we hebben het hier niet over erg dure spellen van 60 piek.. het gaat over spellen
die je “gratis”!!!!! kan proberen tot een bepaald spelniveau,
waarna je zelf!!! kan besluiten om evt Xtra content bij te kopen…
of niet… de meeste spellen blijven dan ook prima speelbaar…
Hoe dan ook het zijn iphone spellen…60 euro?
79 cent is waarschijnlijker.
Problem with these types of games is some are more expensive than a ds game when you add up all the extras , the iphone screen is too small to use as well , with your fingers on the screen to control the games can sometimes be a pain as your hands cover up too much of the screen to make playing a pleasure , on the ipad it will work well but i dont think steve jobs had plans of his new baby being called a games system , as soon as that name is given sales with business clients will drop
Dat mensen hier niet eerder opgekomen zijn.. Er bestaat een spel dat maplestory heet. Het is een 2d spel en net zoiets als world of warcraft. Het spel is geheel gratis. En het bedrijft verdiend miljoenen met het verkopen van micro transactions.
Spelers kunnen kleding kopen die over hun character gaat en allemaal speciale extra’s die het spel leuker maken…
En alhoewel het spel gratis is betaalt toch bijna iedereen hier voor omdat je spel beleving dan veel leuker is!