Reacties voor: Autoweek-magazine voor de iPad gelanceerd

De Autoweek iPad-applicatie is vanaf vandaag in de Android Market te krijgen. Voor 2,99 euro krijg je een app met proefexemplaar. Daarnaast kun je wekelijks een nummer downloaden.
Lees het complete artikel → Autoweek-magazine voor de iPad gelanceerd
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 12 reacties

  1. Dat klinkt meer als 3 launchpartners…

    Even downloaden, screenshots zien er goed uit.

  2. Landscape mode plaatjes als portret nodig is en visa versa. Ook als je in portret de optie film fullscreen aanklikt, past het filmpje niet, waardoor je je iPad om wilt draaien. Hierdoor stopt het filmpje echter meteen en schiet je naar het begin van het artikel. Ook advertenties die maar half werken. Met name de link voor meer informatie werkt niet, precies het belangrijkste.

    Zal vermoedelijk komen door de tijdsdruk en in de volgende versies wel in orde zijn. Verder zie het er mooi uit en zeker een toevoeging tov de papierenversie.

  3. Jammer dat je gelijk een reclame krijgt na openen van de app. Je hebt er toch voor betaald denk ik dan.

    Per nummer duurder dan de autoweek zelf, hopelijk is dat het waard. Zou er ook een abbonement mogelijkheid komen?

  4. Jammer dat er niets wordt gedaan voor de al bestaande abonnees…
    Een soort kortingsactie zou wel schappelijk zijn denk ik 😉

  5. Ik ben al lid van de papieren versie. Als de ipad app dezelfde prijs krijgt wil wel switchen, anders niet.

  6. downloaden wil niet echt lukken

  7. Blad lijkt me op deze manier wel een beetje aan de prijs Blad zelf is Volgensmij vaak genoeg voor een euro te koop bij de pomp
    (ik zie hem vaak liggen als ik ga tanken).

    Euro is misschien wat goedkoop maar 2,- zou het matje moeten zijn als de papieren versie 3,- kost.
    Ik denk dan ook dat de “extra” content die zit in dit soort digitale bladen al lang is geschoten.
    (Bv foto’s die het blad niet haalde ivm formaat of filmpjes die anders op de site staan)

  8. redelijk belachelijk dat een digitale versie duurder is dan een papieren versie!!! Geen drukwerk, geen tussenhandel en geen distributie, gewoon dom…

  9. mooie app, als ‘af en toe lezer’ van de autoweek is dit ideaal, kan ikzelf de momenten kiezen wanneer ik hem wil kopen en lezen, even voordat je op vakantie gaat of op vakantiebestemming even de magazines voor aan het zwembad, onder de voortent of 5 sterren hotel met een rosé’tje ik denk dat het niet te duur is, wanneer je kijkt naar de interactieve content, die gaat vanzelf uitgebreider worden lijkt me…

    🙂

  10. @Ronald:
    Ik heb de app gedownload en het werkt erg mooi en de ervaring ten opzichte van een papier autoweek zijn fantastisch (door filmpjes, geluiden en door de beschikbaarheid van meer foto’s per artikel).

    Ik vind de prijs daarentegen ronduit belachelijk. Het papieren magazine kost zelfs minder. Dan vind ik helemaal dat er voor de prijs geen reclame in zou mogen zitten (of in ieder geval geen pagina’s grootte, maar ALLEEN hoekjes waarbij je er echt op moet klikken).

    Een korting voor abonnees van Autoweek magazine zou trouwens heel slim van ze zijn. Je zit in de app namelijk OOK artikelen te lezen die in het magazine gepubliceerd zijn. Maar zoals de eerste versie eruit ziet kan het het papieren blad niet vervangen, aangezien daar ook extra artikelen in staan (denk aan Asfalttijger, Klokje rond, Journaal, enz.). Nu betaal ik dus een euro voor de papieren variant (geen geld trouwens) en 3 euro voor een digitale toevoeging hierop. Maak de digitale variant voor abonnees ook een euro en ik weet zeker dat iedereen met een iPad en abo op het Autoweek blad het wekelijks aanschaft. Maandelijks 12 euro uitgeven voor alleen de digitale magazines is gewoon veel te veel! Met een beetje moeite kan ik alle content in het digitale magazine ook vinden op Autoweek.nl en in het papieren blad. Die moeite is me het geld wel waard.

  11. @Smittie:
    Als je een beetje verstand van de digitale wereld hebt en van hoe de app store werkt, kan je weten dat dit niet helemaal waard is.

    Distributie is er via Apple (goedkeuring + 30 procent inkomsten via App Store zijn voor Apple zelf). En er is misschien geen drukwerk, maar een applicatie komt ook niet uit de lucht vallen.

    Neemt niet weg dat 3 euro per digitaal magazine (wekelijks) aan de erg hoge kant is. Maar waarschijnlijk test Sanoma gewoon hoeveel mensen erin trappen (het is wat een gek er voor geeft). Slim stukje commercie.

  12. Mooie app hoor. Het eerste digitale magazine dat echt snapt wat de lezer op de iPad wil. carros heeft hier, als simpele pdf variant met hier en daar een geplakt filmpje, echt het nakijken. Die app gaat zelfs 3,99 kosten volgens hun advertentie in hun magazine. Dus 2,99 valt ebst mee. Van die 3 euro gaat 1 euro ook al naar Apple. En de kosten om zoiets wekelijks in elkaar te zetten en de app zoals die staat, te ontwikkelen zullen ook niet aan de lage kant zijn. denk op termijn als die kosten teruglopen en het aantal mensend at een ipad heeft toeneemt en er meer downloads zijn het magazine ook goedkoper wordt. Las trouwens in een artikel dat apple het nog niet mogelijk maakt om abonnementen aan te bieden of te koppelen aan bestaande abonnees op het blad omdat apple de gebruikersinformatie van mensen die de app downloaden niet wil vrijgeven waardoor het magazine niet weet of de lezers van de app dezelfde zijn als die van het blad, maar dat duurt hopelijk niet lang meer. Ben in ieder geval blij verrast door het magazine en ga deze week editie 2 ook zeker downloaden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.