
Sanoma demonstreert Autoweek op de iPad
Sanoma Digital heeft op Mobile Convention Amsterdam een eerste demonstratie gegeven van de iPad-applicatie die ze aan het ontwikkelen zijn. Joris van Heukelom, Director Digital Publishing van Sanoma Digital vertelde op de conferentie dat het niet alleen om de iPad gaat, maar ook om andere multitouch-tablets waar we de komende maanden rekening mee moeten houden. Ook al komt de iPad nog niet in Nederland beschikbaar, Sanoma Digital bereidt zich er wel op voor. Ze hebben een demo gemaakt van de Autoweek iPad-applicatie. Die laat zien wat er met tijdschriften op de iPad mogelijk is. De content wordt op een totaal nieuwe manier aangeboden en geconsumeerd.
In de demo (die eigenlijk bedoeld is als een studie) worden zoveel mogelijk functies getoond. Of die allemaal in de uiteindelijk app terechtkomen, valt nog te bezien. Van Heuklom beloofde dat er voor het einde van 2010 in totaal 4 iPad-apps zullen worden gelanceerd. Naast de iPad-app van Autoweek komt er ook eentje van Viva.
De demovideo van Autoweek is te zien op de website van Sanoma. Het gaat om een studie en geen preview van de Autoweek app, zoals hij er straks daadwerkelijk uit zal zien:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Sorrie hoor, ik wordt toch wel moe van dit soort berichten. Door handige Nederlandse zakenlui wordt gedaan alsof zij revolutionaire produkten maken voor de iPad, zie bv Autoweek voor de iPad en de “spectaculaire”‘ NRC applicatie. Vergeten wordt dat allang deze applicaties bestaan met evenveel interactiviteit. Voor tijdschriften bv: Zinio en voor kranten: Pressdisplay. Waarom niet autoweek digitaal aangeboden via Zinio op de iPad? Kben bang dat de werkelijke reden is dat zij nu (binnen hun gesloten applicatie) autoweek kunnen aanbieden voor een hogere abonnementprijs. Misschien taak van iPadclub om hier doorheen te prikken?
Is het ook opgevallen dat er op het einde een soort Dashboard wordt weergegeven? lange druk in het midden van het scherm en ze kon een reactie plaatsen..
@Jipke56: ik zie bij Zinio en Pressdisplay niet die uitgebreide interactiviteit die ik hier in de video van Sanoma zie. Sanoma biedt echt iets nieuws tov een digitaal tijdschrift waar je door heen kunt bladeren.
De vraag die ik wel heb bij al die tijdschriften en kranten die nu inhaken op de iPad is of de ontwikkelkosten voor dit soort gelikte versies wel terugverdient kunnen worden.
@Jipke
it’a all about communications and marketing.
🙂
@Steven,
Ook bij Zinio kun je doorlinken naar video’s en webpagina’s. De iPadversie zal waarschijnlijk nog meer kunnen. Kijk eens bij de vele autotijdschriften aldaar. En kijk ook eens naar de gevraagde prijs hierbij (mi spotgoedkoop)! Ik denk niet (om eerder genoemde redenen) dat Autoweek hier in de buurt bij komt.
@ Nick, Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Het ergelijke is dat eea gebracht wordt als revolutionair etc.
@Jipke
Iedere uitgever heeft weer andere ideën over content op de iPad en andere tablets. Ik vind het wel interessant om te zien
Wel ironisch dat dat filmpje flash is, en wat ondersteund dat de iPad niet?
Eerlijk gezegd vond ik dit zeker interessant om te zien. Op deze manier moet er denk ik om worden gegaan met een apparaat als de iPad. Van mij mag deze app zo definitief worden en aangeleverd worden.
Idd, in de demo ziet het er echt geweldig uit. Als de definitieve app zo wordt ga ik hem kopen/ abonneren. Of top gear magazine met met een zelfde soort app uitkomen, dan ga ik voor de top gear app 😛 .
@Mark: Inderdaad. Op deze manier kunnen heel veel tijdschriften of kranten veel populairder worden imo. Ik zou me er dan ook graag voor aanmelden. Men’s Health mag ook wel met zoiets komen. Las het blad al jaren maar vorig jaar gestopt vanwege tijdgebrek. Met een app als dit is het nog leuker te lezen ook nog en kunnen ze voorbeeldfilmpjes erin doen van oefeningen. 🙂
Enorm uitgebreide applicatie, ik weet niet om de hoeveel tijd zo’n magazine uitkomt, maar ik geloof nooit dat ze elke week zo’n uitgebreide app gaan maken. Tenminste ik weet niet hoe makkelijk het is om alles een beetje te veranderen. Wel echt super veel reclame zeg, wow! vooral bij het filmpje, dat je dan rechtsbovenin een ander filmpje ziet, lijkt me behoorlijk irritant!
Dat je zo in de auto rond kan kijken met de digital compass is wel echt heel vet!