Afgelopen weekend lazen we al dat Batman: Arkham Origins een heuse iOS-versie krijgt, en inmiddels is deze game ook alweer te downloaden. Arkham Origins is gebaseerd op de gelijknamige consoletitel, waarin je Batman tijdens zijn jonge jaren speelt. Speltechnisch wijkt de iOS-game echter af van het spelcomputerspel: in Arkham Origins op de iPhone ga je niet op verkenning, maar moet je een immer groeiende rij aan vijanden in elkaar meppen. Dit doe je door op de juiste momenten te tappen en swipen op het scherm, vergelijkbaar met Infinity Blade en Batman: Arkham City Lockdown.
Batman: Arkham Origins toont je iedere keer als je de game opstart de nodige missies op een kaart, waar je doorheen kunt vechten om ervaringspunten en virtuele centen te verdienen. Hoe rijker je bent, hoe meer je in staat bent nieuwe pakken en power-ups te kopen. Continu doorspelen kan alleen niet: bovenin het scherm staat een staminabalk die met iedere missie een beetje naar beneden gaat. Na verloop van tijd vult de balk zich weer, maar je kunt hem ook herstellen met een tweede valuta, die weer voor echt geld gekocht kan worden. De game lijkt prima speelbaar zonder geld te besteden, maar we liepen bij een vroege test al snel tegen de beperkingen van de staminabalk op. Na tien minuten spelen moesten we alweer wachten tot de balk opnieuw was gevuld.
Speltechnisch biedt Batman: Arkham Origins niet de fijne afwerking die we van Infinity Blade gewend zijn. Er lijkt wat onnodige vertraging te bestaan bij het schakelen tussen aanvallen en verdedigen, waardoor klappen je soms onnodig raken. De game weet zich echter ook te onderscheiden: tijdens gevechten kun je schakelen tussen twee gevechtshoudingen, waarvan de een meer aanvalskracht en de ander meer verdedigingspunten biedt.
Downloaden: Batman: Arkham Origins (gratis, in-app aankopen, universeel, iOS 5.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties