De Britse omroeporganisatie BBC is van plan om via de commerciële tak BBC Worldwide een reeks games uit te brengen. Het idee is om populaire televisieshows om te zetten in games, zoals de dramaserie Doctor Who, het autoprogramma Top Gear en het kinderprogramma In The Night Garden. Dergelijke spelletjes zijn er al: zo kun je op de website van de BBC al het spelletje In The Night Garden spelen. Omzetting naar een iPhone-variant is dan niet zo moeilijk meer, al zal de BBC voor de verwende kijkers van TopGear wel iets indrukwekkenders moeten verzinnen. Dat kan gaan lukken, want BBC Worldwide heeft voormalig EA-topman Robert Nashak binnengehaald als hoofd digitaal entertainment.
Het doel is om merken op te bouwen en niet zozeer om met de games licentienemers binnen te halen, zegt Neil Ross Russell, managing director van de kinderprogramma’s en licensering bij de BBC:
What we’re trying to do is build the brands here – this is not about opportunistic licensing. If we wanted to do that we would have done more with these key brands over the last few years.
De BBC heeft al wel een iPhone-applicatie voor Top Gear met de naam The Cool Wall (€1,59) uitgebracht (zie screenshot).
Via: iLounge
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties