Na bijna een maand sleutelen is T-Mobile bijna klaar met onderhoud aan de servers, zo ontdekte tipgever JV. In juni waarschuwde T-Mobile al voor gepland onderhoud, maar dat zou gedurende twee dagen in juni plaatsvinden en alleen impact hebben op de webwinkel. Het veel grotere onderhoud werd toen ook al aangekondigd: “Ook in de komende periode vinden er werkzaamheden plaats in een flink aantal van onze systemen. Dit heeft gevolgen voor de beschikbaarheid van een groot aantal diensten…” En dat hebben we geweten: het onderhoud aan de klantenadministratie zou aanvankelijk duren tot 14 juli, maar werd later uitgesteld naar 20 juli. Abonnees konden daardoor ook niet checken of ze nog belminuten of sms-berichten over hadden in hun bundel.
De ontwikkelaar van de applicatie Belstatus (niet gemaakt door T-Mobile) haalde de applicatie daarom uit de App Store. Ook via de website en de T-Mobile-webapplicatie was de abonnementsstatus niet te raadplegen.
Het lange onderhoud heeft volgens T-Mobile te maken met de grote toename van klanten door de overname van Orange. De klantenadministratie van Orange zal nog een tijdje blijven doordraaien naast het systeem van T-Mobile. De servercapaciteit is uitgebreid, maar de impact van het onderhoud zal alleen intern merkbaar zijn. Voor de klanten verandert er niets… behalve dan, dat ze deze maand misschien een wat hogere factuur tegemoet kunnen zien, omdat ze ongemerkt over hun belbundel heen zijn gegaan. Het wachten is nog op een Twitter-bericht of blogposting van T-Mobile, waarin ze uitleggen dat alles weer werkt.
Tipgever: JV
NB: De online facturen en de toegang tot je belstatus komen in de loop van deze week definitief beschikbaar, dus reacties als “Bij mij doet ‘ie het niet” hebben weinig zin.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 68 reacties