Iedereen die ineens zin heeft in een hamburger kan bij de Burger King (alleen in New York City, omgeving Queens) een hamburger bestellen en deze bij het dichtstbijzijnde Burger King-filiaal ophalen. Burger King is bezig om de wachttijd bij de filialen te verkorten. Niet alleen in de filialen, maar ook bij de drive-throughs en parkeerterreinen. De applicatie detecteert je locatie via GPS, maar je kunt ook handmatig een straatadres invoeren om de dichtstbijzijnde Burger King te vinden.
Zouden ze nu ook nog de route naar die desbetreffende Burger King implementeren, dan was de applicatie helemaal af. Volgens Gomobo CEO Noah Glass die betrokken was bij de ontwikkeling heeft het de opbrengst per order met 25% doen verhogen ten opzichte van een order gedaan in het filiaal zelf.
Eerder hadden gebruikers al de mogelijkheid om bestelling via de website te plaatsen. Met de iPhone-applicatie gaan ze weer een stapje verder, met een soort MyOrder-systeem dat in Nederland recentelijk voor de iPhone is geïntroduceerd door de Rabobank. Een prima idee voor een applicatie dus, zoals een recentelijk onderzoek ook al uitwees. In dit onderzoek kwam naar voren dat het bestellen van eten via je telefoon een gewilde toepassing was voor de telefoon.
Uit de screenshots lijkt het nog wel een erg simpele applicatie. Er mag nog wel een designsausje overheen en natuurlijk mag een betaalsysteem niet ontbreken om dit proces van bestellen nog verder te optimaliseren.
Verkrijgbaar in de App Store: Burger King (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties