Applicaties op de iPhone en iPad kunnen voortaan direct de functionaliteit van PayPal integreren. De betaaldienst heeft haar SDK voor ontwikkelaars vernieuwd en biedt daarin een module die app-bouwers rechtstreeks in hun app kunnen zetten. Het betalen via de PayPal-module moet mogelijk zijn door het invullen van een formulier of door het inscannen van een creditcard met behulp van de toepassing Card.io, zonder dat je daarvoor de app waarin je zit hoeft te verlaten.
De betaling met PayPal in apps valt vooral te verwachten als je fysieke producten koopt. Apple’s beleid laat niet toe dat aankopen binnen apps en games gekocht kunnen worden via een andere weg dan Apple’s eigen in-app purchases die via je iTunes-account lopen. Daar tegenover staat dat ontwikkelaars juist géén fysieke producten mogen verkopen via een iTunes-account. Op dat gebied komt PayPal dus nu om de hoek kijken.
Wie nu in een applicatie gebruik maakt van een betaling via PayPal, wordt doorverwezen naar een ‘losse’ mobiele webpagina die in beeld wordt geladen. Een module zou er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat er wordt gecommuniceerd met de PayPal-app op de iPhone of iPad, waarop je account is geactiveerd. Dat kan je besparen je account in te voeren in de app. Het screenshot bij dit artikel is overigens afkomstig van de PayPal-app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties