BlackBerry heeft een nieuwe clouddienst aangekondigd waarmee bedrijven het IT-beheer kunnen vereenvoudigen. Met de clouddienst wordt het mogelijk om gebruikersnamen en apps op BlackBerry, iOS en Android te beheren. Je hebt er geen aparte servers voor nodig en het gebruik zou erg eenvoudig zijn. Sterker nog, volgens BlackBerry heb je helemaal geen IT-ervaring nodig om apparaten en gebruikers te beheren. Dat schept mogelijkheden om het beheer van mobiele apparaten voortaan bijvoorbeeld bij de receptioniste neer te leggen. Met de oplossing kunnen bedrijven meedoen aan BYOD (Bring Your Own Device), apps beheren, technische support opvragen en meer.
Een manager kan een catalogus van apps aanleggen, afkomstig uit de App Store, Google Play Store en BlackBerry World Store, om vervolgens de distributie van apps te regelen. Voor de eindgebruikers is er een zelfbedieningsloket, waar ze terechtkunnen om apps op te halen en antwoorden op problemen te krijgen. BlackBerry hoopt dat gebruikers zich op die manier zelf kunnen helpen, zonder dat ze naar een helpdesk hoeven te bellen. Wanneer de clouddienst beschikbaar komt is nog onduidelijk. Ook is nog onduidelijk wanneer BlackBerry’s BBM messaging-app beschikbaar komt op iOS. Afgelopen maand zou de app verschijnen, maar BlackBerry annuleerde de launch vanwege een illegaal verspreide Android-versie.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties