*bliep 2.0: iPhone-app van prepaid-provider niet langer mobiele website
De iPhone-app van de op jongeren gerichte Nederlandse telecomprovider *bliep heeft een grote update gehad naar versie 2.0. Die rekent af met het verwijt dat de applicatie niets anders is dan een schil om de mobiele website van *bliep. De vernieuwde applicatie staat op zichzelf en is door *bliep ontwikkeld in samenwerking met klanten Tom Freijsen (17), Robbert van Ginkel (18) en Daan Lemmen (14).
De zogenaamde prepaid-provider, waarbij je voor vijftig cent per dag mobiel kan internetten, nodigde jongeren op haar Facebook- en Twitterpagina uit om mee te denken over de nieuwe app. Uit de vijftien reacties werden Tom, Robbert en Daan uitgenodigd omdat ze volgens *bliep de beste ideeën hadden.
Het resulteert in een 2.0-versie die niet meer terug doet denken aan de vorige applicatie. De app verwelkomt je met niets anders dan een inlogscherm. Als je daar voorbij bent krijg je een pagina te zien met daarop je tegoed bij de provider en het aantal belminuten bovenin prominent in beeld. Daaronder kan je met drie grote knoppen het tegoed voor de dag instellen: niets gebruiken, 50 cent gebruiken (voor internet met een snelheid van 384 kbps), of een euro gebruiken (internet met een snelheid van 3,6 Mbps). De overige menuknoppen tref je onderin het scherm.
Ingewikkeld is het niet: je kan je prepaid-tegoed bij de provider – overigens opererend op het netwerk van T-Mobile – opwaarderen, het tegoed delen met een andere gebruiker, details van je tegoed zien en je belgeschiedenis bekijken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties