We krijgen bij iPhoneclub vaak tips binnen over allerhande problemen met applicaties. Albert tipte ons over de applicatie Blocked (iTunes-link, niet te verwarren met het gelijknamige puzzelspel), die al een tijd in de App Store verkrijgbaar is. Deze applicatie zou de synchronisatie tussen de iPhone en je desktopcomputer via MobileMe behoorlijk in de war schoppen.
Blocked is een applicatie die ervoor zorgt dat bepaalde nummers niet meer binnenkomen als gesprek, maar rechtstreeks naar je voicemail worden doorgeschakeld. De applicatie bevat zelf standaard een aantal (voornamelijk Amerikaanse) nummers die telemarketeers regelmatig gebruiken.
Handig bijvoorbeeld als je niet meer gestoord wilt worden tijdens het eten over het oversluiten van je lening. Maar de applicatie blijkt bij hem toch minder handig te werken dan gedacht.
Bij het synchroniseren werden gegevens als de agenda allemaal goed verwerkt, maar hij kreeg bij het synchroniseren van zijn contacten een aantal foutcodes te zien. Na een hoop speurwerk en heen en weer gebel met de MobileMe-helpdesk en Apple Care (tot aan de specialisten toe), kwam hij erachter dat de applicatie in MobileMe een nieuw contact aanmaakt, genaamd “Do not answer”. Deze wordt vervolgens tussen je andere contacten plaatst. Dit contact bevat maar liefst 15.000 telefoonnummers en zorgt zodoende voor de foutmeldingen bij de synchronisatie. Na het verwijderen van Blocked en het verwijderen van het contact was het probleem verholpen.
Albert heeft Apple inmiddels getipt over deze fout en zij hebben laten weten er zo snel mogelijk naar te gaan kijken en indien nodig de applicatie ook uit de App Store te verwijderen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties