Autofabrikanten zijn druk bezig om de iPhone-bezitter voor zich te winnen. Vorige week bracht Mercedes een kwartetspel uit, waarmee je oude Mercedes-modellen kunt herontdekken en een blik in het Mercedes-Benz Museum in Stuttgart kunt werpen. Bij BMW zou een kwartetspel met oude modellen alleen maar hilariteit hebben opgewekt (“Wat, geen vossenstaart?”). Vandaar dat ze het anders hebben aangepakt: een game als onderdeel van de campagne ‘An Expression of Joy’, want het gaat uiteindelijk toch om reclame verpakt als spelletje. Maar de gebruikers zijn niet enthousiast.
De game is namelijk nogal groot (50MB) zodat het een behoorlijke tijd duurt om via je 3G-verbinding te downloaden. Daarna moet je naar een promotiefilmpje kijken die je niet kunt onderbreken. En van racen is al evenmin sprake: je moet met de auto over een soort canvast rijden, waarbij je bandensporen achterlaat. Wat BMW met deze game wil aantonen (dat de draaicirkel heel klein is?) is niet iedereen even duidelijk. Als advergame is het spel mooi gemaakt en door de 2,5 minuten durende commercial aan het begin vast erg effectief, maar de insteek is waarschijnlijk iets te kunstzinnig voor de gemiddelde BMW-fan.
Installeren: BMW Z4 – An Expression of Joy – Lite (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties