Bright 2.0 iPhone-app krijgt mooie advertenties
Het techlifestylemagazine Bright heeft vandaag een update van de iPhone-applicatie uitgebracht. Versie 2.0 bevat voor het eerst advertenties, die volgens het persbericht “op ingenieuze wijze” naast de redactionele inhoud getoond worden. Bright wilde (net als Apple’s iAds) geen platvloerse banners, maar mooie advertenties die niet schril afsteken tegen de normale content. TomTom is de eerste adverteerder, die via de nieuwe app de navigatiesoftware voor de iPhone aanprijst. Bright 2.0 heeft een restyling en een nieuwe indeling voor content gekregen. De app ondersteunt iOS 4.0 en heeft een nieuw cachingmechanisme gekregen waardoor de app nog sneller werkt.
Bijzonder bij Bright is dat het bereik van de applicatie inmiddels groter is dan online. Met andere woorden: er zijn veel meer mensen die Bright via de app bezoeken, dan via de website. Dat wil overigens niet zeggen dat de website-lezers massaal zijn overgestapt naar mobiel, want sinds de lancering in december 2009 is het totale bereik met 250 procent gegroeid. Bright maakt vandaag ook bekend dat de app sinds de introductie ruim 35.000 keer is gedownload. Er zijn 21.000 actieve gebruikers, die per maand een miljoen pageviews genereren. Er is ook een app voor Android en er wordt nog gewerkt aan een iPad-app.
Downloaden: Bright 2.0 (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties