C1000 supermarkt heeft eigen iPhone-app

C1000 supermarkt heeft eigen iPhone-app

De C1000-supermarkt heeft haar eigen app gekregen voor de iPhone, iPod touch en iPad. Je kan een boodschappenlijst samenstellen, recepten raadplegen en de laatste aanbiedingen bekijken.
Bart Breij -

C1000 Supermarkt iPhone iPod touch iPad appNa Albert Heijn en onlangs de Dekamarkt heeft ook C1000 een eigen applicatie gekregen. De vandaag uitgekomen iPhone-app C1000 houdt je op de hoogte van de aanbiedingen en acties van de supermarkt en laat je een boodschappenlijst samenstellen. Het bevat een groot arsenaal aan recepten waarvan je de ingrediënten meteen op de boodschappenlijst kan zetten en je kan de openingstijden van je eigen filiaal erop naslaan.


De applicatie van de C1000 doet met haar functies niets anders dan de andere supermarkt-apps die er al zijn, behalve dan dat het een andere klantengroep bedient. Het aantal recepten dat je in de app kan vinden is echter behoorlijk. Er zijn er 1402 in totaal, waarvan 1144 hoofdgerechten. Je kan ze sorteren op de gang, de bereidingstijd, een ingrediënt dat je er perse in wilt hebben, de keuken en een eigen in te stellen filter. Met een venster bovenin kan je de lijst doorzoeken. Elk gerecht wordt getoond met een korte beschrijving, kleine foto, bereidingstijd en het aantal personen. Dat bedraagt bijna altijd vier en kan je helaas niet veranderen in de app.

[flickr]set:72157628807680835[/flickr]

De mogelijkheden van de boodschappenlijst in de app zijn talrijk. Je kan handmatig een product toevoegen en ook toegevoegde producten van acties of recepten komen er te staan. Je kan een lijst opslaan en weggooien en je kan hem sorteren op ingrediënten of de looproute in de winkel. Met het pijltje achter een product, kan je kijken of er aanbiedingen of recepten voor zijn. Je zet er een streep door, door er simpel op te drukken. Met een swipe of de wijzigen-knop kan je items definitief van de lijst schrappen. Met de laatste opties kan je de lijst delen via e-mail en een andere naam geven.

Je komt de applicatie binnen in het Acties-tabblad dat opgedeeld is in een pagina’s met Acties (zoals voetbalplaatjes) en Aanbiedingen. Daar vind je de aanbiedingen onderverdeeld in categorieën als persoonlijke verzorging, vlees en vis, groente en fruit en top aanbiedingen. Waar je ook op drukt; je komt altijd uit bij dezelfde overzichtelijke pagina met alle tijdelijk goedkopere producten onder elkaar. Door erop te drukken en het plusje te kiezen, voeg je een item toe aan de boodschappenlijst. Het is handig eerst de aanbiedingenlijst te bekijken voordat je een lijst samenstelt. Zo is er bijvoorbeeld shampoo in de aanbieding, maar als je shampoo handmatig toevoegt in de lijst en dan aanverwante aanbiedingen zoekt, krijg je de stuntende shampoo niet als resultaat.

[flickr]set:72157628807675293[/flickr]

De officiële app van de C1000 kan op punten beter, zoals het aanpassen van de ingrediënten voor een recept bij een ander aantal personen, de juistheid van openingstijden en het vinden van aanbiedingen bij producten. Ook zonder die verbeteringen kan de app al een uitkomst zijn voor klanten van de supermarkt. We raden het je echter af een account aan te maken, waar de app in het begin om vraagt. Er lijkt geen voordeel te zijn om je gegevens af te staan. Gelukkig kan je de stap overslaan.

Downloaden: C1000 (gratis, universele app)

Reacties: 13 reacties

  1. Slim dat deze app gelijk Universeel is. Ik geef toe dat er weinig mensen met een iPad bij de supermarkt zullen komen, maar aangezien de Allerhande app van AH zo vaak crasht had ik Appie ook graag Universeel gezien.

  2. Kunnen ze hem binnenkort helemaal omgooien aangezien zover ik weet C1000 helemaal over gaat in (Hallo)Jumbo…

  3. Origineel geplaatst door whittewolf
    Kunnen ze hem binnenkort helemaal omgooien aangezien zover ik weet C1000 helemaal over gaat in (Hallo)Jumbo…

    Inderdaad, gelukkig kunnen ze de kosten van deze app verrekenen met de klanten . . . 😉

  4. @whittewolf: C1000 blijft als concept bestaan naast Jumbo..

  5. @whittewolf: C1000 blijft gewoon C1000, onderdeel van Jumbo

  6. Over dat afraden van gegevens achterlaten: dat is om boodschappenlijst en recepten te syncen in de cloud en zo via website of andere C1000 app te benaderen.

    Een iPad in de winkel is niet zo handig inderdaad, maar tijdens het koken wel!

  7. Zoals al eerder gezegd, VAKNETTV (dat ding dat werknemers van een supermarkt wel kennen) heeft te horen gekregen dat er in NL gewoon C1000’s blijven bestaan, alleen dan onderdeel van Jumbo. Dus ik gok dat de grotere C1000’s wel Jumbo’s worden, maar de kleinere niet.

  8. Hm, auto synch is wel beter als het synchroniseren je lijst bij Appie. Maar voor de rest vind ik het een prut app! inloggen fuck off! Die plusjes naast de lijst zijn wel mooi, ook gewoon gejat van Appie haha.

  9. Ik zei ook zover ik weet..En ik weet zeker niet alles.maar is wel leuk om zien dat het in één keer bijna alleen nog maar gaat over het wel of niet voortbestaan van C1000 ipv over de App..;-)

  10. Beetje jammer dat de aanbieding niet gelijk zijn aan die van de reclame die we in de brievenbus krijgen.

  11. Zo is er bijvoorbeeld shampoo in de aanbieding, maar als je shampoo handmatig toevoegt in de lijst en dan aanverwante aanbiedingen zoekt, krijg je de stuntende shampoo niet als resultaat.

    Hmm, vreemd. Wanneer ik Cola of Bier in mijn boodschappenlijstje zet worden deze met een gele “1” gemarkeerd. Wanneer je vervolgens op de “>” klikt zie je de bijbehorende aanbieding wel degelijk.

  12. Gaan er nog mensen naar de Centra?

  13. Helaas is data verouderd. Aanbiedingen t/m gisteren worden vermeld.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.