Voor het maken van iPad-apps zullen veel mensen gewoon op de Mac aan de slag gaan. Maar het kan ook op de iPad. Ontwikkelbedrijf Two Lives Left wilde laten zien dat het mogelijk is en ontwikkelde de game Cargo-Bot. Cargo-Bot is een puzzelgame waarbij je een robot moet leren om kratten te verschuiven. De 36 puzzels die in de game aanwezig zijn wekken niet de indruk dat er een houtje-touwtje-methode is gebruikt om de app te maken. De graphics zien er goed uit op het retinascherm en je kunt gevonden oplossingen voor de puzzels opslaan en delen met vrienden via YouTube. Zo kun je anderen laten zien hoe slim je een puzzel hebt opgelost.

Downloaden programmeertaal: Codea (€7,99 – ook Nederlandse App Store)
Downloaden game: Cargo-Bot (gratis – alleen Amerikaanse App Store)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
hij is ook in de nederlandse app store te krijgen…
Cargo-Bot is ook in de NL app-store te krijgen, zie de link:
http://appshopper.com/link/cargo-bot
lol tja lekker moeilijk. Je wilt een game maken op de iPad dan heb je toch een engine nodig. Wie maakt die engine? juist ja TwoLivesLeft zelf. Ze hebben features nodig ff engine aan passen en dan weer verder werken. Niks bijzonders aan het is pas echt iets bijzonders als de ontwikelaar van het spel niet dezelfde ontwikelaar is van de engine.