Op het eerste gezicht lijkt Chalkboard Stunts wel afkomstig uit de keuken van Flight Control. Dit is echter een fysieke puzzelgame waarbij je een autootje zo snel mogelijk op de plaats van bestemming moet zien te krijgen. De game is uitgevoerd in een schoolbordstijl met een gameplay die lijkt op JellyCar. Doel van de game is om je auto over het parcours te rijden, richting de finish.
Met knoppen aan de zijkant van het scherm bestuur je de auto en door op het scherm te tappen maak je een sprong. Gaandeweg komen er meer obstakels, loopings en hellingen op het parcours waardoor je steeds meer rekening moet houden met de wetten van de zwaartekracht.
Ontwikkelaar Manta Research heeft ook een level-editor toegevoegd, zodat je je eigen levels kunt maken. Heb je daar geen zin in, dan zijn er ook meer dan 100 levels van anderen om te downloaden. Chalkboard Stunts is een voorbeeld van zo’n spelletje waar je helemaal verslaafd aan kunt raken en die je na een paar weken weer aan de kant zet, omdat er weer een andere leuke game beschikbaar is gekomen. Chalkboard Stunts wordt gemaakt door dezelfde ontwikkelaar die ook AppSniper op de markt brengt, een applicatie waarmee je goedkope en afgeprijsde iPhone-applicaties kunt vinden.
Downloaden: Chalkboard Stunts (€0,79 – ook in gratis Lite-versie)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
I luv physics games. Op jailbraik 2G was er in het begin zo’n game. Hoe noemt dat weer? En is dat nu in itunes beschikbaar?
Klopt, dacht er ook meteen aan!
Die heette iPhysics, als ik het me goed herriner, maar is nu niet verkrijgbaar in de App Store..
/Edit/
Oepssss, zie net dat ‘ie er wel als Lite-versie in staat!:-)
Dit zullen jullie vast niet weten
ik heb dit spel zelf op me iPod
je kan ook het spel uitbreiden met gele banen cirkels enz
nu komt het een tijdje terug maakte ik een level met een aantal blokken en toen ik hem langer wilde maken toen werd het een cirkel
HOE KAN DAT?!?!?!
Dat komt doordat je dat rondje met een vierkant erin hebt getapt@Geen: